דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזכות לשרת את החברים

הזכות לשרת את החברים

איך אנחנו יכולים להצליח בדרך הרוחנית? – אין אמצעי אחר חוץ מאיחוד עוד יותר גדול. צריכים לייחס חשיבות עליונה לאיחוד, לראות בו את האמצעי היחיד. אנחנו יודעים שהבחירה שלנו היא רק להתחזק באמצעות הסביבה ולהתאחד עימה. אנחנו מעלים את הסביבה בעינינו ומרכינים ראש בפני החברים והמטרה. לכל פעולה צריך לצרף כוונה: לשם מה אני עושה זאת? כיצד אני משתדל להתאחד עם האחרים? האם אנחנו יוצרים כלי, מקום שבו יתגלה האור?

באופן מעשי כשעוזרים לקבוצה, אנחנו מקיימים את העיקרון "נעשה ונשמע". אנחנו מסוגלים ליישׂם זאת. אפילו שאנחנו לא כל כך רוצים, אפילו שזה דוחה אותנו, אך בכל זאת אנחנו יכולים להעניק זה לזה חיוכים, להיות מנומסים ולהשתתף, ללא רצון, בעשׂייה המשותפת. אנחנו מארגנים הכול בעצמנו, כולל הכנסים. אפילו אם היו לנו מקורות חומריים בלתי מוגבלים, אנחנו בכל זאת היינו עושים הכול בעצמנו.

כאן חשובים לנו דווקא המאמצים המשותפים: מכל מיני מקומות מגיעים אנשים ופועלים בשיתוף. רק הכנה כזו תביא לנו הצלחה. ואלה הן "המתנות" שלנו: אנחנו ביחד מכינים את כל מה שדרוש, לא תלויים באף אחד ולא מעוניינים לתת ולהעביר את ההשתתפות שלנו לאף אחד זר. עבורנו חשובה רק ההזדמנות, באמצעות העבודה החיצונית, להשׂיג את האיחוד הפנימי שאנחנו לא מוותרים בזה לאף אחד, ולא נותנים לאף אחד את מה שאנחנו יכולים לעשות בעצמנו. כי הרי זה האמצעי להשׂגת האיחוד שלנו.

ביומיים שנשארו לפני כנס "קבלה לעם" העולמי עצמו, ניתנת לנו הזדמנות נדירה לשרת זה את זה. אסור לפספס את הסיכוי הזה, כי הרי בו טמונה ההצלחה של כל העסק. וזהו האיחוד, כך אנחנו "קונים" חברים: אני משתדל עבורם והם משתדלים עבורי, ויחד אנחנו בונים כלי משותף.

נתאסף, נתחבר, נגלה בינינו את הבורא ותפילת הרבים תעלה אותנו לרוחניות!

מתוך שיעור על מכתבו של הרב"ש, 07.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest