צל מעל לעולם

מלמעלה, מהמצב השלם, יורד סולם שמחלק את העולמות למדרגות ואת האור למנות, עד לעולם שלנו ממש, עד להסתרה הגמורה. ההסתרות נוצרו כדי שאנחנו נגדל ונמלא אותן בהכרה שלנו, בעבודה, ביגיעה ובמאמצים שלנו.

במקום לעבוד עם כלים דקבלה, אנחנו צריכים להתחיל לעבוד עם כלים דהשפעה, כלומר עם הרצון לקבל בכוונה על מנת להשפיע ולא עם הכוונה על מנת לקבל. הודות לכך האדם רוכש חופש ועצמאות, ידיעה והרגשה, שנמצא בעולמו של הבורא, בעולם העליון.

וכדי להביא את האדם למצב כזה, מרגע מסוים של ההתפתחות שלו, שקורית בימינו, מתחילים להראות לו הסתרות. עבור יחידי סגולה זה התרחש כבר במאות הקודמות, אבל היום כל העולם מרגיש את ההסתרה, מרגיש איזה ערפול, בלבול, חוסר אונים, חוסר התמצאות. ישנה הרגשה שאנחנו כבר לא יכולים להתקדם עם התכונות והכוחות הקודמים, לחשב את היגיעה והרצונות שלנו, לתכנן פעולות ולהשיג תוצאות.

אין לנו לאן להשתוקק מפני שהעולם מכוסה בצל. אבל הצל הזה זו אותה ההסתרה, שאנחנו צריכים לאזן, למלא ביגיעה שלנו. אנחנו יודעים שההסתרה הזאת ניתנת בכוונה, לא כדי לדחות אותנו מהמטרה הטובה, אלא להיפך, בתור עזרה כדי להביא לטוב אבל באופן הכרתי, הבנתי, רגשי, כאנשים בוגרים ומבינים.

ובהתאם לכך עלינו לקבוע לעצמנו את צורת ההתקדמות המתאימה, בכך שמבררים מה נדרש מאיתנו, איך לארגן את כל האמצעים ואת הכלי שלנו, שיעלו אותנו מעל ההסתרה. אנחנו לא מבטלים את ההסתרה, אלא עולים מעליה.

הכול תלוי בכך – איך האדם מקבל את המצבים שלו. וכאן כמו שנאמר: "איש את רעהו יעזורו", הקבוצה צריכה לתת לכל אחד כוחות, וכל הזמן להזכיר ש"אין עוד מלבדו" ואנחנו חייבים לעלות במדרגות ההשפעה, ב"אמונה למעלה מהדעת".

ואז כל ההסתרות האלה יהפכו לצל דקדושה, שעל ידו אנחנו רוכשים כלים דהשפעה, שנקראים "קדושים". אם אנחנו שוכחים את זה, גם בעצמנו וגם כל הקבוצה, זאת כבר בעיה רצינית. כי אנחנו כבר לא נותנים יגיעה כדי להתעלות מעל ההסתרה, לא מודים על ההסתרה, לא מקבלים אותה כדבר הרצוי, כמקפצה לעלייה. במקום זה אנחנו מתרגזים על ההסתרה ומבקשים להסיר אותה, ובכלל את כל האי נעימויות שבחיים.

ההסתרה יכולה להיות מאוד חזקה, אבל האדם צריך לזכור שאין עוד מלבדו. ומהאדם נדרש רק לקבוע בצורה הנכונה את היחסים שלו עם הקבוצה, כדי להעלות בקשה ולמשוך את המאור המחזיר למוטב, ואז הוא ישיג דבקות מעל ההסתרה. בדרך כזאת הוא יתקדם.

אחרת, זה יהפוך עבורו לצל דס"א של הכוחות האגואיסטיים, שיביא לנפילה עמוקה ולא יאפשר לממש בצורה הנכונה את עצמו. מה שלא יקרה, צריך שוב לקום ולהתחיל הכול מהתחלה. והעיקר הוא לקבוע לעצמו את המסגרת: סדר הלימוד, העבודה בקבוצה, שיזכירו לו בכל המצבים שהחובה שלו זה להבדיל בין צל דקדושה לצל דס"א.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 28.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עד שינוסו הצללים
בדיקת הקשר עם הקבוצה
להסתתר בצל של עצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest