דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צל להסתרת האגואיזם

צל להסתרת האגואיזם

laitman_9156_1_wp.jpg

שאלה: בליל "הושענא רבא" נהוג לבדוק את ה"צל", כלומר את המסך, שאיתו אחר כך ניתן לקבל את האור. כיצד הוא נוצר?

תשובתי: כל אחד מאיתנו הוא רצון אגואיסטי. ברצותנו להשׂיג רוחניות, אנחנו מתאחדים בקבוצה. טבעי שאף אחד אינו רוצה לעסוק בתרגילים של "להשפיע", אך לכל אחד מאיתנו קיים "ניצוץ" מעל לרצונות האגואיסטיים, אשר מושך אל הלא נודע.

המקובלים מסבירים, שאנחנו נמצאים בשׂדה של "אור". השׂדה הזה מקיף את כל המציאות ומשפיע עלינו כך ש"הניצוצות" מתעוררים בכל אחד מאיתנו. במידת התעוררותם, הם פועלים בצורה הדדית עם שׂדה האור שמכוון אותם – ואז בני האדם מתאספים במקום אחד פיזי ו/או וירטואלי, ובסופו של דבר רוצים להתחבר.

וזה נקרא קבוצה – קשר בין בני אדם ברצונותיהם הרוחניים : האגואיזם נשאר מאחורי כל אחד, אך הם מתחברים על ידי ההשתוקקות שלהם לרוחניות.

אם אנחנו משתוקקים להשפעה הדדית, אז במאמצים המשותפים אנחנו מזמינים את השפעת האור ואנחנו מתחילים להשתנות. בהדרגה אנחנו מרגישים רצונות יותר ויותר אגואיסטיים, אך יחד עם זה ערכם נופל בעינינו. ואת הרצון הרוחני אנו מעלים בסקאלת הערכים.

הקמת הסוכה מסמלת את העלאת תכונת ההשפעה (גג) על פני הרצון לקבל. אנחנו רוצים להפריד השפעה וקבלה, כדי שדרך הכיסוי של הסוכה האור לא יחדור לרצונות האגואיסטיים. האור מתקן אותנו כך שכל הרצונות הרוחניים שלנו נמצאים מעל לגג הסוכה, והרצון האגואיסטי בתוכה. כלומר הסתרנו אותו בצל.

אנחנו בנינו כיסוי על כל רצון, לא רוצים להשתמש ברצונות האגואיסטיים האלה. על ידי יצירת "צללים", אנחנו רוכשים הרגשה רוחנית שבה מרגישים מציאות רוחנית, עולם הנתפס בתכונת ההשפעה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", מאמר ח', 29.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
שהאור לא יעלם מתוכנו…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest