דף הבית / משבר עולמי / ציקלון, אורז, נפט וקבלה

ציקלון, אורז, נפט וקבלה

ציקלון, אורז, נפט וקבלה
שאלה/בקשה:
שימו לב לידיעות הבאות,
מחיר האורז עולה זה היום השביעי ברציפות בשל ההערכות, כי מיאנמר יצואנית האורז, תהפוך להיות יבואנית בעקבות סופת הציקלון הקטלנית שהכתה במדינה וקיפחה את חייהם של עשרות אלפי בני אדם. מאז תחילת החודש, עלה מחיר האורז ב-12.3%. מלאי הדגנים העולמי הגיע לנקודה הנמוכה ביותר – שדומה לה הייתה רק בשנת 1970.

הנפט סגר לראשונה מעל 125 דולר לחבית: גודמן סאקס וחברות פיננסיות מובילות מצפות לעלייה נוספת שתקפיץ את המחיר לחבית ל – 150 – 200$ תוך חצי שנה עד שנתיים. בעקבות הזינוק במחירי הדלק, מחירי החשמל יעלו פי 2. כל מלאי החירום העולמי מהווה 2.3% משימוש הדלק היומי של העולם ומרוכז בעיקר בערב הסעודית. בסומליה – המהומות ממשיכות. האנשים שם לא דורשים חירות או תנאים נוחים – אין להם מה לאכול!

לאור כל זה רציתי לשאול, האם אנחנו בהפצת חכמת הקבלה מספיקים להדביק את קצב האירועים?

תשובה: זה כבר מתחיל להידמות לשבע שנות הרעב במצרים. אם כל אחד, שמבין שחכמת הקבלה – היא האמצעי היחיד לתיקון המצב, יתחיל בהפצה פעילה, המצב העולמי הכללי יתחיל להשתנות. אם תגיע הידיעה על אודות שיטת התיקון להמונים, ידיעה זו בלבדה תספיק כדי להביא לשינוי. כולנו, איש איש לפי כוחו והבנתו, צריכים עתה לפעול. זהו הידע שלו העולם זקוק עתה, הידע שאותו ידרשו בני האדם…

5 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יום מעשים טובים

    http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-4398,00.html
      מה דעתך?

    ביום שלישי י"ד בסיוון תשס"ח, 17 ליוני 2008, אנו מזמינים אתכם לעצור לרגע את שגרת חייכם, ולהצטרף לעשייה למען החברה הישראלית

     

    תוכלו להתנדב באזור מגוריכם, עם מכרים או חברים לעבודה, ובמסגרת הקרובה ללבכם

    כל אחד ואחת מכם יכול לקחת חלק ביום אחד שבמהלכו עשרות אלפי ישראלים יפתחו את לבם לאחר – ונרגיש כולנו מהי ערבות הדדית

  2. אישה עם חיסרון

    מה הפירוש להפצה פעילה?

  3. הקדמה לתלמוד עשר הספירות עם הפירוש
     של הרב ד"ר מיכאל לייטמן

    אות לא

    וצריכים מאד להסביר פעם, למה תלויה ביאת גואל צדק בהתפשטות לימוד הקבלה לרבים, המפורסם כל כך בזוהר ובכל ספרי הקבלה. וההמונים תלו בזה בּוּקִי סְרִיקִי [דברי סרק], עד לבלי סבול. וביאור ענין זה, מפורש בתיקוני זוהר (תיקון ל' ד"ה נתיב תניינא, וז"ל [וזה לשונו], נתיב תנינא [נתיב שני]וְרוּחַ אֱלֹקִים מְרַחֶפֶת עַל פְּנֵי הַמָּיִם , מַאי ורוח [מה זה "ורוח"?] אֶלָּא בְּוַדַּאי בְּזִימְנָא דְשְכִינְתָא נָחְתָת בְּגָלוּתָא, הָאִי רוּחַ נָשִיב עָל אִינוּן דְמִתְעֲסְקֵי בְּאוֹרָיְיתָא, בְּגִין שְכִינְתָא דְאִשְתָכְּחָא בֵּיְנָיְיהוּ וכו אלא בודאי, בזמן שהשכינה יורדת בגלות, הרוח הזה נושב על אלו שמתעסקים בתורה משום שכינה שנמצאת ביניהם] כָּל הַבָּשָׂר חָצִיר, כֹּלָא אִינוּן כְּבְּעִירָן דְאֲכְלִין חָצִיר [כולם הם כבהמות שאוכלות חציר]. וְכָל חַסְדּוֹ כְּצִיץ הַשָּׂדֶה " ; (ישעיהו מ'), כֹּל חֶסֶד דְעֲבְדִּין לְגַרְמַייהוּ עֲבְדִּין [כל חסד שעושים, לעצמן עושים]. וכו'. ואפילו כל אִינוּן דְמִשְתַּדְלִין בְּאוֹרָייתָּא כֹּל חֶסֶד דְעֲבְדִּין לְגַרְמַייהוּ עֲבְדִּין [ואפלו כל אלו שיגעים בתורה, כל חסד שעושים לעצמם עושים]. בְּהָהוּא זִמְנָא [באותו זמן], וַיִּזְכֹּר כִּי בָשָׂר הֵמָּה רוּחַ הוֹלֵךְ וְלֹא יָשׁוּב  (תהלים ע"ח) לְעָלְמָא, וְדָא אִיהוּ רוּחָא דְמָשִׁיחַ [לעולם, וזה הוא רוח המשיח]. וַי לוֹן מַאן דְגַרְמִין [אוי להם למי שגורם], דְיֵזִיל מִן עָלְמָא [שילך מן העולם], וְלֹא יָתוּב לְעָלְמָא [ולא ישוב לעולם], דְאִלֵין אִינוּן דְעֲבְדִּין לְאוֹרָייתָּא יְבֵשָׁה [שאלו הם שעושים את התורה יְבֵשָׁה], וְלֹא בָּעָאן לְאִשׁתַּדְלָא בְּחָכְמָת דְקַבָּלָה [ולא רוצים להתיגע בחכמת הקבלה], דְגַרְמִין דְאִסְתַּלֵק נְבִיעוּ דְחָכְמָה [שגורמים שיסתלק מַעְיָן החכמה], דְאִיהוּ י' מִינָהּ [שהוא י' ממנה] וכו'. וְהָאִי רוּחַ דְאִסְתַּלֵק אִיהוּ רוּחַ דְמָשִׁיחַ וְאִיהוּ רוּחַ הַקֹּדֶש [וזה הרוח שהסתלק הוא רוח  של משיח והוא רוח הקודש], וְאִיהוּ [והוא] רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה, רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה, רוּחַ דַּעַת וְיִרְאַת ה' פִּקוּדָא תִּנְיָינָא, וַיֹּאמֶר אֱלֹקִים יְהִי אוֹר וִיהִי אוֹר, דָּא אַהֲבָה [זה אהבה], דְאִיהִי [שהיא] אהבת חסד, הה"ד [הדא הוא דכתיב, וזה מה שכתוב] וְאַהֲבַת עוֹלָם אֲהַבְתִּיךְ ע"כ [עַל כֵּן] מְשַׁכְתִּיךְ חָסֶד ]. וַעֲלֵהּ אִתְמַר [ועל זה נאמר], אִם תָּעִירוּ וְאִם תְּעוֹרְרוּ אֶת הָאַהֲבָה עַד שֶׁתֶּחְפָּץ וכו', רְחִימוּ וּדְחִילוּ [אהבה ויראה], עִיקָרָא דִּילֵיהּ [שהם עיקרו]. בֵּין טָב וּבֵין בִּישׁ [בין טוב ובין רע], וּבְגִין דָא אִתְקְרִיאָת הָאִי יִרְאָה וְאַהֲבָה [ומשום זה נקראת זו יראה ואהבה], על מנת לקבל פרס. וּבְגִין דָּא [ומשום זה], אמר קב"ה [קודשא בריך הוא], הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלַיִם בִּצְבָאוֹת אוֹ בְּאַיְלוֹת הַשָּׂדֶה אִם תָּעִירוּ וְאִם תְּעוֹרְרוּ אֶת הָאַהֲבָה עַד שֶׁתֶּחְפָּץ  דאיהו רחימו בלאו פרס [שהיא אהבה בלא פרס], ולא על מנת לקבל פרס, דיראה [שֶׁיִּרְאָה] ואהבה על מנת לקבל פרס, אִיהִי [היא] של שפחה, תַּחַת שָׁלֹשׁ רָגְזָה הָאֶרֶץ  וגו' תַּחַת עֶבֶד כִּי יִמְלוֹךְ   [57], וְשִׁפְחָה כִּי תִירַשׁ גְּבִרְתָּהּ 

  4. "אם תגיע הידיעה על אודות שיטת התיקון להמונים, ידיעה זו בלבדה תספיק כדי להביא לשינוי."לא ברור לי מהו השינוי ואיך הוא יבוא לידי ביטוי. מצד אחד,  אם המצב ישתפר, תחזור האנושות לשאננותה ולשליטת האגו. מצד שני, כדי שהאנושות תשים לב לחוכמת הקבלה צריך להיות רע מאוד – אז אולי השינוי יתבטא דווקא ההפך, בהתגברות המכות? מאוד מבלבל. אודה לך אם תוכל להסביר.תודה.

  5. ציטוט מבעל הסולם מצווה על כל ממשיכי דרכו:
    ציטוט מתוך הקדמה לספר – "פנים מאירות ומסבירות" אות ה':

    ה) ובזה תבין מש"כ בזהר: "דבחבורא דא יפקון בני ישראל מגלותא".
    וכן עוד בהרבה מקומות, שאך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה ברוב עם נזכה לגאולה השלמה.
    וכן אמרו ז"ל: "המאור שבה מחזירו למוטב".
    ודקדקו זה בכונה גדולה, להורותינו שרק המאור שבתוכיותה, כתפוחי זהב במשכיות כסף בה צרור זו הסגולה, להחזיר האדם למוטב. שהן היחיד והן האומה לא ישלימו הכונה שעליה נבראו, זולת בהשגת פנימיות התורה וסודותיה.

    והגם ששלמות הדעת מקוה לנו בביאת משיח צדקינו, אמנם כתוב:
    "יהיב חכמתא לחכימין". ואומר: "ובלב כל חכם לב נתתי חכמה".
    וע"כ להתפשטות גדול של חכמת האמת בקרב העם אנו צריכים מקודם.
    באופן, שנהיה ראוים לקבל התועלת ממשיח צדקינו.
    ולפיכך תלוים המה התפשטות החכמה וביאת משיח צדקנו זה בזה.
    וכיון שכן, הרי אנו מחויבים לקבוע מדרשות ולחבר ספרים, כדי למהר תפוצת החכמה במרחבי האומה.

    ולא היה כן בזמן הקודם, מפני היראה מתערובת תלמידים שאינם מהוגנים, כמו שהארכנו לעיל. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    וממילא היה זה לעיקר הסבה של אריכת הגלות בעוונותינו הרבים עד היום הזה.
    והיינו שאמרו חז"ל:
    "אין משיח בן דוד בא אלא בדור שכולו זכאי" – היינו שכולם יהיה פרושים מרדיפה אחר התאוה והכבוד, שאז יהיה אפשר לקבוע מדרשות ברבים, להכינם לביאת משיח בן דוד.
    "או בדור שכולו חייב" – דהיינו בדור כזה ש"פני הדור הוא כפני הכלב, ויראי חטא ימאסו, וחכמת סופרים תסרח בהם".

    אשר אז לאידך גיסא יהיה אפשר להסיר השמירה היתירה, וכל הנשאר בבית יעקב ולבו דופק להשגת החכמה והתכלית, קדוש יאמר לו, ויבוא וילמוד, כי אין עוד חשד ופחד, פן ואולי לא ישאר עומד על מדותיו ויצא ויסחור אותה בשוק, כי כבר אפס קונה מההמון כולו, וכבר החכמה מאוסה בעיניהם, באופן שאין להשיג תמורתה לא תאוה ולא כבוד.
    ולפיכך כל הרוצה לכנוס יבוא ויכנוס. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    וישוטטו רבים ויתרבה הדעת בכל אותם הכדאים לה.
    ובזה נזכה בקרוב לביאת משיח צדקינו ופדות נפשינו במהרה בימינו אמן.

    והיה יכולים לבוא עלי בטענה גדולה, אם אין פה נוספות על רבותי, א"כ האר"י ז"ל ורח"ו ז"ל בעצמם והמחברים האמיתיים מפרשי דבריהם, היה יכולים לגלות ולבאר הדברים בביאור גלוי, כמו שעשיתי אנכי.
    ואם נפשך לאמר שלפניהם היה גלוי, א"כ מי הוא המחבר הזה, אשר ודאי זכות גדול היה לו להיות עפר ואפר תחת כפות רגליהם ז"ל, לומר שנחלתו שפרה לו ה' יותר מנחלתם.
    אמנם כן, לא הוספתי על רבותי ולא באתי בחדשות כמו שתראה במראה המקומות, ע"י החיבור, שכל דברי כבר רשום וכתוב בשמנה שערים, ובעץ החיים, ומבוא שערים מהאר"י ז"ל.
    ולא הוספתי עליהם אף מלה אחת, אלא המה כיוונו לכסות הדברים וע"כ פזרו אותם אחת הנה ואחת הנה.

    והוא מפני שדורם לא היה עוד כולו חייב, והיו צריכים לשמירה יתירה. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    משא"כ אנו, שבעוה"ר נתקיימה בנו כל דברי רז"ל, האמורים מראש לעקבתא דמשיחא, שבדור כזה שוב אין פחד מלגלות חכמה, כמו שהארכנו לעיל.
    וע"כ דברי מגולים ומסודרים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest