דף הבית / אהבה / פשוט מאוד – על אהבה

פשוט מאוד – על אהבה

שאלה: מה זאת אהבה אמיתית והאם היא בכלל אפשרית?

תשובתי: אנחנו מסודרים בצורה כל כך מיוחדת, מאוד מורכבת ומסובכת, איננו יכולים להגיע לאהבה לא לבעל או לאישה, לא להורים, לא לילדים, לא לאנשים הסובבים אותנו, לא לאנושות, לא לבורא, אם כל זה לא יתחבר יחד!

אנחנו מתפתחים כך שהטבע שלנו אינו נותן לנו לאהוב מישהו אחד מסוים. לאדם נדמה שהוא אוהב את הילדים שלו, את אשתו, אולי עוד איזה שהם חברים, אך בסיכומו של דבר, זה לא מצליח בצורה טובה בשום מקום. הוא רואה שמשהו באהבה שלו נשבר, קורס באופן קבוע, והוא נתקל בקירות עם כל הרצון שלו לאהוב! אך למה?!

וחכמת הקבלה מגלה לנו את הסוד הזה, בכך שאומרת שאהבה יכולה להיות רק מוחלטת לגמרי וכוללת! אם אינך אוהב את כולם, אז לא יתנו לך להרגיש אהבה כלפי מישהו מסוים. זה אומר לאהוב כל מה שרק קיים: את הבורא, את האנושות, את העולם, את הקרובים והרחוקים, כאחד שלם, רק כך ניתן להשׂיג אהבה. אחרת, היא בלתי אפשרית, אני מצטער לומר לכם, אך זה כך.

וחוץ מזה, אנחנו חושבים שאהבה זה משהו נעלה, בעננים. ולמעשׂה, אהבה זה בהמיות, זהו דבר מאוד פשוט, חיבור של "גוף עם גוף". אך אם אנחנו רוצים לגדל את הבהמה הזאת שחיה בינינו ושנקראת "אהבה", אז עלינו לתת לה מזון שנקרא "ויתורים הדדיים". אני מוותר לך וכך אני מזין את האהבה שלנו והיא משמינה. אחר כך אתה מוותר לי, וכך האהבה שלנו גְדֵלַה. מאחר וכולנו אגואיסטים, אז זוהי הפעולה היחידה שיכולה לעזור לנו לגדל את האהבה.

צריך ללמוד לוותר! קיימים בסך הכול שני עקרונות באהבה: הראשון, לבנות אהבה על גבי וויתורים, והשני, שהיא יכולה להיות רק כוללת, אז היא תיושׂם גם על כל אהבה פרטית…

מתוך שיחה שערכתי עם ארקדי דוכין בנושא "הכרחיות", 22.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
וויתורים עבור השלום בעולם ובמשפחה
ושוב על אהבה
לאהבה אין גבולות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest