דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כיצד שוברים את הקיר בינינו?

כיצד שוברים את הקיר בינינו?

שאלה: האם אתה יכול להסביר כיצד אפשרי שהאדם מתוך הייסורים, פתאום ירצה להגיע להשפעה?

תשובתי: באמת, מנקודת מבט ארצית, "מפוקחת", בלתי אפשרי להגיע להשפעה בדרך הזו. כשרע לאדם הוא יחשוב רק על כך שיהיה לו טוב, ינסה ישירות לתקן את המצב, למלא את החסר. כך עובדת הפסיכולוגיה האנושית. אם רע לך וחסר לך משהו, אתה פונה לרופא כדי לקבל תרופה, אתה מנסה להרוויח כסף, מנסה לגנוב, העיקר למלא את הריקנות שנוצרה. אך אחרי כל הניסיונות הללו, אחרי מכה, שתיים או שלוש, אתה מתחיל לשאול "מתי זה יגמר?!", אז אתה מתייאש, נכנס לדיכאון, לוקח סמים – העיקר להטביע את יגונך! אתה רואה שכל פעולותיך לשווא.

כיצד עם כל זה, אפשר לעבור להשפעה? – לכך יש לנו הכנות מוקדמות ברמה הגשמית וגם הגנים הרוחניים. ברמה הגשמית האדם מתחיל לחשוב על ההשפעה, כיוון שהוא רואה שאין ברירה אחרת, אלא הוא מוכן להשפיע לאחרים כדי שגם הם ישפיעו עליו, ולכולם יהיה טוב אחרת כולנו נאכל זה את זה כמו חיות טרף.

זהו חשבון אגואיסטי פשוט, ברמת העולם שלנו, והוא אפשרי רק בגלל שאיננו נמצאים בדרגת החי, אלא אנחנו בעלי נשק מסוכן שמאפשרים לכל אחד לחסל את כולם. אז מחוסר ברירה אנחנו מגיעים למסקנה שההצלה היא בהשפעה. עכשיו כבר רבים מבינים זאת ורק משוגע יכול לרצות מלחמה.

בנוסף, כשאנחנו מבינים שההשפעה יכולה להועיל, מתעוררות בנו הרשימות מהשבירה, מהקלות לכבדות. הן מכריחות אותנו להרגיש שאנחנו מתקדמים בכיוון הלא-נכון ואנחנו מתאכזבים מהתפתחותנו. כך אנחנו מתחילים להתקרב, אלה שמתקדמים תחת לחצן של רשימות גשמיות ורוחניות. יוצא מכך שהמקובלים שעוסקים בהתפתחות רוחנית, וגם אנשים שהתאכזבו מחייהם הרגילים ושואלים על מטרת חייהם, מתחילים להתקרב. למרות שאין להם נקודה שבלב, אך הם שואלים שאלות דומות מאד.

הדעה הרווחת מתקרבת בהדרגה לדעתם של המקובלים. בכל זאת ביניהם מפריד קיר, אך האנשים הרגילים מתקרבים אליו יותר ויותר בחיפוש אחר התשובה, למרות שהם אינם שואלים כיצד לתקן את עצמם. פעם הם יגיעו וישאלו "מה עלינו לעשות?!", אז תצטרך להיות מוכן להראות להם כיצד משיגים את השלמות…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 22.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
השפעה מתוך ייאוש
כשהטכנולוגיה חסרת אונים
לעזרת העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest