פרקטיקה של אהבה

בניית יחסים הדדיים נכונים בקבוצה, זה הדבר החשוב ביותר שאותו אנחנו צריכים ליישם. כי חכמת הקבלה היא חכמה מאוד פרקטית. אנחנו יכולים להשתמש בחכמות אחרות, אפילו מבלי להבין אותן. לדוגמה, אני מתיישב באוטו, מראים לי מה לסובב, מה ללחוץ, וקדימה. כך למעשה קורה בכל דבר, מספיק לדעת מעט דברים כדי להשתמש בהישגים מדעיים אלו או אחרים. לפעמים לא נדרש שום דבר מלבד ידע בסיסי: למשל, להיכנס ולשבת, והרכבת או המטוס יביאו אותי ליעדי, אף על פי שלמעשה אין לי מושג כיצד זה נעשה. אני עובר ממקום למקום, אוכל, שותה, משתתף בכל מיני אירועים, מבלי שאני יודע בכלל את הבסיס הטכני, בדומה לתינוק בן יומו שלוקחים אותו על הידיים או בעגלה.

אבל ברוחניות הדברים הם שונים. שם אני יכול להשתמש בדברים אלה או אחרים, רק במידה שאני יודע ומבין אותם. מה שלא השגתי, לא גיליתי, זה לא בשליטתי. אני לא יכול סתם כך לשבת באיזו "עגלה רוחנית" ולנסוע לאן שהוא. לא, אני חייב לדעת מי אני בעצמי, מה מהווה "העגלה" הזאת בפני עצמה, כיצד היא נעה, כיצד להפעיל אותה, מאיפה ולאן לנסוע עליה, מהן התכונות של המקום ההתחלתי והיעד הסופי של הטיול וכולי. אני חייב להתמצא במתרחש, להיות בעל הבית של המצב, לשלוט בו ולא סתם "ללחוץ על כפתורים". רק אם אני באמת מוכן ומסוגל ליישום של מאה אחוז, בידיעה ברורה של כל הדברים והיוצרות לעומק, אז אני יכול לבצע את הפעולה הרוחנית המסוימת. אחרת אני פשוט לא קיים בעולם הרוחני.

לכן עלינו לשאול את עצמנו באופן מיידי: אילו אמצעים מאפשרים לי לגלות, לדעת, להבין את המציאות הרוחנית וללמוד לנהל אותה? בתשובה המקובלים מסבירים, שבעולם שלנו קיימות כל ההכנות. הוא מוכן במאה אחוז רק לצורך המשימה הזאת, כדי שמכאן אני אלמד לעבוד עם העולם הרוחני, לחיות בו ולשלוט בו במלואו.

מהעולם הזה אני לומד את העולם העליון. והאמצעי העיקרי כאן, הוא תרגיל האהבה. אפשר לקרוא לזה פרקטיקת החיבור, הוויתור, אך בכללות, מדובר על אהבה.

למה? כי בה כל העניין. עכשיו אני אוהב את עצמי, את הרצון לקבל שלי. בזה שאני ממלא ומספק אותו, אני נהנה. כך הבורא עשה אותי, הוא "קישר" את המילוי עם התענוג. ואהבת הזולת נקרא, שאני לא מכניס את התענוג לתוכי, אלא לתוכו, ומזה נהנה. כך גם אימא נהנית מכל כפית שהיא מצליחה לשים בפה של התינוק…

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 14.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתחבק בבכיות חזקות
שינויים פנימיים – צליל בעל תדר גבוה
ואהבת לרעך כמוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest