דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / פרמטרים אסטרונומיים ולוח השנה היהודי

פרמטרים אסטרונומיים ולוח השנה היהודי

שאלה: כיצד מתחלקת היממה על פי לוח השנה היהודי?

תשובתי: היממה מתחלקת ל – 24 שעות, בדיוק כמו החלוקה לארבע עונות השנה ולארבעת ראשי השנה היהודיים, יש לוח זמנים שכל הזמן נע. לוח זמנים זהה קיים בין יום ולילה: בקיץ הימים ארוכים יותר, הלילות קצרים יותר ואילו בחורף, להיפך.

על פי לוח השנה היהודי, שעה אינה – 60 דקות, שבכל דקה יש 60 שניות, אלא יחידה מותנית. היא לא קבועה, אלא תלויה בזמן. לפי לוח שנה רגיל מהשקיעה ועד לזריחה עוברות 12 שעות ומהזריחה ועד השקיעה הבאה, גם 12 שעות. אבל לפי שעון האור, מהזריחה ועד לשקיעה יכולות לעבור 20 שעות, ואילו הלילה (החושך) יימשך בסך הכול 4 שעות. במקרה כזה, שעת יום ושעת לילה שונות לחלוטין. הדבר דומה במקצת לשעון שמש, שבהם לוח השעון אינו אחיד, אלא לפי סקלה לוגריתמית.

מאחר ומשך היום והלילה משתנה כל יום, כלומר כל יום משתנה במשך הזמן של שעה לילית ויומית. הם תלויים רק בפרצוף זעיר אנפין שבעולם האצילות שלמעשה מנהל את הפעולות הללו, מפני שהאור העליון שעובר דרכו למלכות (ומלכות, זה אנחנו), קובע הכול.

אם היינו יודעים בדיוק כיצד זה פועל, היינו מתחילים להרגיש את המערכת הזאת, את המכונה האסטרונומית העצומה שסובבת אותנו ובאופן כזה משפיעה עלינו. היינו מתחילים להתקרב לפרמטרים הפנימיים שלה: מה זה אומר יותר אור או פחות אור, יותר חם או יותר קר? אם היינו חיים ועובדים לפי שעון כזה, אלה היו חיים אחרים לגמרי.

מצד שני, כיצד אפשר להתקיים במכניקה כזאת, ומה הצורך בה? למה היא צריכה להשפיע עלינו באופן כזה? ואם היינו משנים את עצמנו וחיים בהתאמה אליה, איך היינו מרגישים את הטבע ואת עצמנו? זה מעניין. כלומר היינו מתחילים להרגיש אותה בהתאם להשפעתה עלינו. העולם הסובב, החלל, הכוכבים, הכול היה מאיר אחרת.

מתוך שיעור וירטואלי, 30.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest