דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פעולות מעשיות קובעות את התוצאה

פעולות מעשיות קובעות את התוצאה

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 3

שאלה: כאשר מתוך ייאוש גמור אני מגיע לתפילה, האם אני צריך לבקש שאשתנה, או שאני צריך לבקש עבור החבר, שהוא יתקדם מבחינה רוחנית?

תשובתי: תפילה, נקראת רצון שבלב, השתוקקות של הלב, שאין עליה שום שליטה. אני יכול לומר כל מה שרק ארצה, שום דבר לא יעזור, זה הכול תנועות של השפתיים. אני יכול לרקוד, לבכות, להתגלגל על הארץ, גם זה לא יניב שום תוצאה. העיקר זה מה שאני מרגיש בעמקי לבי.

לב, נקרא רצון, והבחינה הרביעית של הרצון שלי היא הנסתרת ביותר ממני. לפעמים, כאשר היא מתגלה, אני נחרד ממה שיש שם. והבחינה הזאת מורגשת על ידי האור, באה עימו במגע, מפני שזה כמו שֵם בן ד' אותיות של הבורא.

דווקא הבחינה האחרונה נמצאת בקשר עם הבחינה העליונה שהיא ה"כתר". בה מופיעה ההשתוקקות לקשר הפוך עם ה"כתר": או לשלוט בו לגמרי (במקרה כזה הבחינה הזאת נקראת "פרעה", שרוצה את כל האור כדי להחזיק אותו בתוכה), או להיפך, להידמות ל"כתר", לתכונת ההשפעה.

אין לנו שליטה על הבחינה הזאת, אנחנו למעשה לא חשים ולא מרגישים אותה. כאן נחוצות כל מיני פעולות מעשיות! כי זה לא סתם לשבת ולעשות מדיטציה, חכמת הקבלה אינה מכירה בזה! כל זה לא קיים! אתה יכול להתעמק בתוכך, לחשוב שיכולות להיות לך כל מיני כוונות, אבל כל זה, הם מחקרים פנימיים, שבסופו של דבר נקבעים על ידי עבודה מקדימה והעבודה שבאה לאחר מכן. המחקרים הכרחיים רק כדי להבין מה השגתי, עד כמה אני יכול להרגיש מי אני ברגע הנוכחי.

לכן, אם אנחנו באמת רוצים להזמין על עצמנו את "האור המקיף", אז דרושה פעולה, שכתוצאה ממנה האור על ידי השפעתו עלינו, מעצב בבחינה האחרונה ביותר של הרצון שלנו את ההשתוקקות הנכונה. כמו שאומרים, שהבורא שם בפי את התפילה.

אפילו אם האדם לא יחשוב על שום דבר, אלא יבצע באופן מכאני את מה שצריך, אז בסופו של דבר, זה יהפוך אצלו למחשבות הכי נורמליות והכי נפלאות.

ולהיפך. קיימת אזהרה: "חכמתו מרובה ממעשיו". על זה חל איסור! נחשב, שבמקרה כזה, כאשר חכמתו של האדם מרובה ממעשיו, אז הוא הורג את עצמו מבחינה רוחנית. כל מיני פילוסופיות, כוונות, מחשבות, לימוד מהבוקר עד הלילה, אין בזה כל צורך. העולם שלנו הוא עולם של מעשים. אנחנו נמצאים בבחינה הכי אחרונה של "עולם העשייה", שזה בתרגום, "מעשה".

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בסנט פטרבורג, 12.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד לבדוק שהבקשה נכונה?
התפילה שגדֵלה בסתר בתוך הלב
מעומק הלב…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest