דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור ישים כל דבר במקומו

האור ישים כל דבר במקומו

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 3

בעל הסולם כותב שישנה רק נשמה אחת, רק רצון אחד שנברא. הרוחניות אינה נחלקת לחלקים, לכן היא נמצאת לגמרי בכל אחד מאיתנו ובכולם יחד.

"בכל אחד מאיתנו" הכוונה, שאם אני יכול לכלול את עצמי בכולם, אז אני מגלה את הנשמה הכללית, כלומר לא רק את אותם המיליארדים שחיים עכשיו, אלא גם את אלה שעדיין לא נולדו וייוולדו בעתיד. זו לא אותה התמונה שאנחנו יכולים לתאר לעצמנו.

כלומר, זהו נפח אחד, נשמה אחת, חומר אחד. היא מתגלה לנו רק באותו הנפח, שבו אנחנו יכולים להתקיים בצורה נכונה, ובאותה דרגת עוצמה שבה אנחנו יכולים לשתף פעולה בצורה הדדית.

בהתאם לזה נקבעות התכונות של כל אדם, כלומר של כל חלקיק שנמצא בכל אחד מאיתנו. ישנם אנשים שההפצה אופיינית להם, כלומר קשר עם כמות גדולה של בני אדם, וישנם כאלה, שלהיפך, אופייני להם קשר עם מעגל צר של אנשים, אבל בעוצמה גבוהה של חיבור איתם. כלומר לפי האיכות או לפי הכמות, בכל אחד מאיתנו יש גם את זה וגם את זה, בהתאם לתכונות של הנשמה שלו.

נניח, שהלב עוסק באופן ברור בעבודה הממוקדת הצרה שלו, מחובר להמון איברים, ואילו מערכות אחרות, כמו כלי דם, לימפה, עצבים ואחרות, להיפך, מתפשטות בכל מקום מגיעות לכל חלקי הגוף. גם הקשרים שלנו הם מסוג כזה.

אפשר לראות את זה לפי האדם, לֵמה הוא משתוקק. לדוגמה, אני רואה לפי התלמידים שלי, במה הם פחות או יותר יכולים למצוא את עצמם (עד כמה שאני יכול לראות).

אבל באופן כללי, אין לזה שום חשיבות, מפני שהאור ממילא ישים אותנו במקומנו. אין שום דבר חדש, אנחנו רק מזרזים את ההתפתחות שלנו על ידי המשכת "האור המקיף". במקרה הפוך, הוא בכל מקרה יקדם אותנו לפי התוכנית של הטבע. אבל התוכנית הזאת נמצאת ב"דרגת נפש" (מהמילה "נפישה"), שזה מסמל מצב בהמי.

כלומר, האור כל הזמן ילחץ עלינו, ואנחנו נברח ממנו, מפני שהלחץ הזה ייתפס על ידינו כשלילי, ואנחנו כל הזמן נתפתח בצורה כזאת. אבל ההתפתחות הזאת היא לא טובה, מפני שיכולה להביא לאסונות טבע גדולים, מלחמות וכדומה. ואם אנחנו לא נעשה שום דבר, אז כל זה נמצא לפנינו.

ולהיפך, אם אנחנו מזמינים על עצמנו זירוז של האור העליון, את הארתו המוגברת, אז מתקדמים מהר יותר קדימה.

בעל הסולם, איגרת י"ג, על העבודה בקבוצה: "היה לכם לדעת, שהרבה ניצוצי קדושה ישנם בכל אחד מהחבורה (מהחברים שלנו), ובאספכם כל הניצוצי קדושה למקום אחד (ברצון אחד), בשבת אחים, באהבה וידידות, ודאי, (היינו משיגים) יהיה לכם קומה של קדושה חשובה מאד לפי שעה מאור החיים (דרגת השפעה)".

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בסנט פטרבורג, 12.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הקריטריון היחיד להצלחה
הרבה ניצוצות, נשמה אחת
בעבודה הרוחנית כולם שווים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest