דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פעולה כפולה – יעד אחד

פעולה כפולה – יעד אחד

פעולה כפולה – יעד אחד

התורה נקראת "סם החיים" ו"סם המוות". אדם שמתקן את עצמו, בכך שרוצה להגיע להתאמה עם הבורא, משתמש בשיטה שנקראת "תורה", תוכנית מיוחדת, הקיימת בטבע. בכך שמשתמשים בה בצורה נכונה, אנחנו מגלים את הטבע השלם ואת הקיום האמיתי שלנו, לא רק את החיים העלובים בגוף הזמני, אלא חלק אחר של המציאות, העולם הרוחני.

בסיכום הכללי, אנחנו מתקנים את כלֵי הקליטה שלנו. בחמשת החושים אנחנו תופסים רק חלק קטן של המציאות, וברגש החדש שנבנה לא על קליטה וקבלה אלא על השפעה ונתינה, אנחנו קולטים את החלק האחר שלה.

שיטת התיקון אינה הורסת שום דבר, אלא רק מוסיפה ומשלימה. היא מאפשרת לנו לרכוש את כוח ההשפעה ולהרגיש את עצמנו בעולם אין סוף, כלומר במציאות בלתי מוגבלת. אמנם כאן מסתתרת הסכנה, שימוש לא נכון בשיטה. הרי אנחנו מגלים כוח מיוחד בטבע, שעל קיומו לא ידענו קודם. הכוח הזה נקרא אור. השפעתו יכולה להיות גם חיובית וגם שלילית.

אם אני מלכתחילה משתוקק לאהבת הזולת, כלומר לאיחוד, אז הכוח הזה פועל באותו הכיוון. אך אם אני מלכתחילה לא לקחתי כיוון לעבר האיחוד, אז הכוח הזה מגדיל בתוכי את השׂנאה. באופן כזה, אם אני משתמש בכוח הזה לפי הייעוד שלו, אז הוא עוזר לי, ואם הוא לא לפי ייעודו, אז הוא מחזק בתוכי את האגואיזם, כדי להדגים את השׂנאה שלי כלפי הזולת. הכול תלוי כיצד אני מתכוון להשתמש בו.

לכן, אין כפייה בהתפתחות הרוחנית, הרי האדם יכול לגרום לעצמו נזק, אם הוא עדיין אינו מוכן להשתוקק לתיקון עצמי. לצערי, אנו רואים מסביבנו הרבה דוגמאות של לימוד לא נכון של התורה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 08.10.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest