דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פירוד שעוזר להתחבר חזק יותר

פירוד שעוזר להתחבר חזק יותר

שאלה: מה זה נקרא להתפעל מהבורא?

תשובתי: להתפעל מגדלות הבורא, זה אומר להתפעל מהבריאה שלו, כי אותו עצמו אנחנו לא יכולים להשיג. נאמר: "ממעשיך הכרנוך".

אתה מתפעל מכל מה שאתה מגלה בתוכך ומסביב לך, בכל המציאות, שבינתיים לא חיברת אליך ואינך מרגיש שזה אתה בעצמך. כי מראים לך רק את העולם הפנימי שלך בראי כזה חיצוני, כדי שתלמד אותו טוב יותר. אנחנו צריכים להודות לבורא, על זה שהוא נתן לנו אפשרות לראות את התמונה הפנימית שלנו מבחוץ, ובאופן כזה להכיר את עצמנו.

אם אתה לא מחבר יחד את החברים, המורה והבורא, אז בהכרח אתה מזלזל בהם. זה יוצא בצורה אוטומטית. אם חשיבות הרב, הקבוצה, כל אחד מהחברים והבורא לא שווים לחלוטין עבורך, כמשהו שמעליך, שניתן במיוחד כדי שאתה תשיג את עצמך ואת המציאות שבה אתה קיים, אז יוצא, שאתה מזלזל בהם.

אתה לא יכול להעריך סתם את הבורא לבדו. זה לא בורא, אם אתה לא מחבר איתו את המורה, הקבוצה, הלימוד, את כל המרכיבים של המושג הזה "בורא". העיקר, זה לחבר את כל הגורמים יחד, אחרת אי אפשר לדבר על שום דבר ממשי ואמיתי.

"אין עוד מלבדו" מסמל, שכל השאר, חוץ מהנקודה היחידה שבתוכי, שמתוכה אני יכול לחקור את המציאות, זה הבורא. ו"נקודת השבירה" הזאת שלי שנפרדת ממנו, ניתנה לי כדי שאני אוכל באמצעות השבירה הזאת, הפעולה המיוחדת הזאת של הבורא, להכיר את עצמי ואותו.

אנחנו שנינו נפרדים על ידי תכונת ההפרדה. ורק הנקודה האחת הזאת לא שייכת לבורא, כדי שאני אהפוך אותה לנקודת הדבקות.

וכאשר אני מתחיל לעבוד על הנקודה הזאת של ההפרדה בינינו, היא נהפכת פתאום לחמישה עולמות, לתהום שחורה, שאני כל הזמן מנסה לדלג מעליה. לדלג, זה אומר, להתחבר מעל התהום הזאת שמפרידה בינינו.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 31.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הגדלות הצנועה של הרוחניות
בהתפעלות מגדלות הבורא
בדיקה על חוסר אנוכיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest