דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פיצול וחיבור בעבודה הרוחנית

פיצול וחיבור בעבודה הרוחנית

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

אומרים שהכל נמצא בתוכי, כל האנשים והמציאות כולה. אבל מצד שני, אומרים לי שעליי להתחבר עם נשמות אחרות אשר קיימות אי שם מחוץ לי. יוצא שיש כאן פיצול כלשהו, ועדיין איננו יודעים כיצד להתמודד עימו.

מובן שספר הזוהר יתקן ויפתור את כל הבלבול שלנו, עלינו רק לקרוא ולנסות לחדור לתוכו. כשמשתוקקים לפתוח את הנשמה ולדמיין שכל העולם נמצא בתוכה, אנו מתחילים להבין את הנחיצות בקשר בין הנשמות. אז אנחנו מחפשים אנשים שמשתוקקים כמונו למטרה הרוחנית, ומנסים להגשים הלכה למעשה את המערכת שבה נגלה את הבורא. וכשהרוחניות תתגלה לך במקצת באופן ראשוני, יהיה לך ברור כיצד האחד קשור לשני.

כעת אתה תופס את המציאות רק מצד מסויים שהוא חסר ערך ושקרי. אינך יכול לדמיין את הצד האחר של המציאות ואת הקשר ביניהם. לכן, ככל שאנו לומדים יותר אנו מתבלבלים יותר, וזה דבר טוב, כי זו הדרך להבנה. עלינו להתבלבל על מנת להבין אחר כך שמקלקול יבוא תיקון. אך בינתיים עלינו לדמיין שהלימוד הוא זה שמפתח את הנשמה האינדיבידואלית שלנו, ובעבודה המעשית זה עם זה, אנו מנסים לאחד את הנקודות שבלב למען מטרה אחת – גילוי הבורא.

עבודה בקבוצת מקובלים

heb_o_rav_rh-zohar_2010-01-17_lesson_bb_pic02.jpg

אני מחבר את כל הנקודות שבלב, אני רוצה ליצור מהן קבוצת מקובלים, כנסת ישראל (ישר-אל). בכל אחד מאיתנו ישנו עוד חלק מהרצון האגואיסטי מלבד הנקודה שבלב, ואנו מוכנים לוותר עליו על מנת להתחבר. כי במידת האיחוד בינינו, ברצון המשותף הזה, בהתאמה לרצון לאחדות והערבות ההדדית, אנו מרגישים את האור העליון, הבורא, תכונת ההשפעה שמובילה אותנו.

עבודה אינדיבידואלית עם ספר הזוהר

2010-01-17_heb-zohar_lesson_bb_02.jpg

אני רוצה לגלות בתוכי את הבורא ואת כל חלקי הנשמה שלי: כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות והקשרים שביניהם. התכונות האלו נקראות: אברהם, יצחק, עשו, ישמעאל, יעקב ושנים עשר בניו, יוסף, דוד ושלמה. כוחות הטוב והרע מתלבשים עליהם מכל הכיוונים: איוב, פרעה וכו'. עליי לדמיין את הפרצוף הרוחני לא סתם כשלושת הקווים, אלא כרב-גוני. כמו שבגוף האנושי קיימות מערכות רבות ושונות: מערכת הלימפה, המערכת העצבית, מערכת זרימת הדם ומערכות רבות אחרות שעדיין איננו יודעים עליהן, שדרכן זורמים אנרגיה, נוזלים וחומרים כימיים.

בגוף הרוחני יש הרבה יותר מערכות, ובהסתכלות על תכונה כלשהי אנחנו נראה שקיימים קשרים נוספים, בצורות שונות וברמות שונות. ברור שאיננו מסוגלים ללמוד את הכל עד שלא נרגיש זאת באמת. דרוש לנו רק רצון להיות בכל זה, לחיות את המערכת השלמה שכולה פועלת בהשפעה. שם בפנים נמצאים הבורא והנברא – הכל בתוכה, ואני מתייחס אליה לפי העיקרון "אדם הוא עולם קטן". אין מדובר על העולם שלנו ועל גופים פיזיים. "אדם" זה אני, ו"עולם קטן" זהו ספר הזוהר והסיפור שבו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 17.01.2010

רשומות קודמות בנושא:
הגדרות עיקריות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest