דף הבית / המשבר ופתרונו / פייסבוק תומכת בחמאס 

פייסבוק תומכת בחמאס 

שאלה: ההסתה של החמאס עולה מדרגה, ובהפקה מושקעת חדשה הם קוראים למעשה להחזרת פיגועי ההתאבדות באוטובוסים: "גג האוטובוס המתעופף" הוא הלהיט החדש של להקה לבנונית, ששודר בערוץ אל-אקצה של החמאס.

 בתחילת הסרטון מופיע "המהנדס" יחיא עיאש ואחריו תמונות מחבלים ובהם רוצחי איתם ונעמה הנקין, בתחילת גל הטרור הנוכחי. אוטובוס מפויח שעליו כתוב "אגד תעבורה" נמצא ברקע, ועשן מיתמר בהמשך – והכוונה כמובן היא לעודד חזרה לפיגועי ההתאבדות באוטובוסים.

למרות המחאות הרבות נגד הסרטון, אומרים בפייסבוק בתגובה שהורדת הסרטון מאיימת על חופש הביטוי. האם לדעתך יכולה פייסבוק להציג כאלה סרטונים פרובוקטיביים?

תשובתי: היחס שלי לזה הוא פשוט מאוד, עד שאנחנו לא נתחיל לעסוק בחינוך ותיקון האדם, כל המהומה סביב פייסבוק וסרטונים למיניהם לא תניב כלום. פייסבוק מרוויחה מהקרנת הסרטון הזה, ולכן היא תמשיך להקרין אותו, זה הרי עסק עבורה.

שאלה: האם מנהל פייסבוק לא מרגיש אחריות שבהקרנת סרטון כזה הוא מסית את המחבלים לצאת לרחובות ולהרוג בני אדם?

תשובתי: לא היו דברים מעולם.

הערה: אבל בכל זאת מנהל פייסבוק הוא יהודי.

תשובתי: "יהודי" זו נטייה פנימית לחינוך האנושות, לאידאולוגיה מיוחדת, להתקדמות לעבר הבורא, לעבר העולם העליון, לאידאלים נעלים. איזה אידאלים נעלים יש למנהל פייסבוק? מה יש בו מן היהודי? שום קשר עם העם. אני לא מגנה אותו, ואפילו לא מקווה שהוא יבין מה הוא עושה ביחס ליהודים. הוא לא יהודי לחלוטין. ואיפה קיימים יהודים אמיתיים בעולם?

הערה: לפי התיאוריה שלך, למעשה אין עכשיו בכלל יהודים בעולם, כלומר אלה שמשתוקקים לגלות את העולם העליון.

תשובתי: בוודאי. הרי אלה שסובלים מזה שרשום להם ״יהודי״ על המצח או בדרכון, הם לא יהודים. יהודי, "עברי", זה מי שמשתוקק עבור את המחסום" בין העולם שלנו לבין העולם הרוחני, להתעלות מעל העולם הזה ולהראות לכל האנושות את הכניסה למימד הבא. זה נקרא יהודי או ישראל, שמשתוקק "ישראל הבורא".

שאלה: כלומר פייסבוק תציג כאלה דברים שוב ושוב למרות המחאות?

תשובתי: בוודאי, אם זה מועיל לה, אז היא תציג.

שאלה: ומה צריך לעשות כדי שלא יוצגו כאלה סרטונים?

תשובתי: אם זה מועיל למפרסמים, אז אין כאן מה לעשות, הם לא יכולים לעצור. לאמריקאים אין הבנה אחרת, חוץ מתועלת: היום אני מרוויח? זהו! יותר לא מעניינים אותי שום חישובים.

רק שינוי האדם לעבר תכונת ההשפעה שמתגלה בקשר הנכון בין כל בני האדם, יכול לשנות את פייסבוק.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 10.02.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest