דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פועלים בחווה של הבורא

פועלים בחווה של הבורא

שאלה: איך אפשר להשיג כוונה נכונה?

תשובתי: בשביל כוונה נכונה, צריך קודם כל לקשור את עצמך עם כל העולם, שהוא תוצאה של פעולות הבורא. כי דרך העולם הזה הבורא מראה לך את פעולותיו, כדי שדרך היחס הנכון לעולם, אתה תוכל להתקרב אליו.

נניח, שאני בעל הבית של חווה גדולה, שבה נמצאים בבעלותי אדמה, סוסים, משק. ואני לוקח אותך לעבוד בחווה הזאת, מפני שאני רואה שאתה מתייחס אליי טוב ותהיה פועל נאמן או אפילו עבד נאמן. יוצא, שאני בודק אותך לא לפי היחס שלך אליי עצמי, אלא ביחס למשק שלי: לפי איך שאתה מתייחס לבית שלי, לשדה, לגינה, כלומר ל"עולם שלי".

כך גם אנחנו באים, ועל ידי הרצון שניתן לנו מלמעלה רוצים להפוך להיות פועלים של הבורא. כל עוד הרצון הזה לא התעורר בנו, אנחנו חיים כמו הסוסים שבחווה הזאת. ומי שהבורא נותן לו רצון, הופך להיות פועל בחווה שלו. וישנם פועלים שונים: ישנם פועלים נאמנים שמסורים לגמרי לבורא, כמו עבדים, ויש פועלים לא כל כך נאמנים.

הבורא מגלה את האדם, שבו התעוררה ה"נקודה שבלב", שרוצה להידבק בבורא, אבל לא יכול ברגע אחד להעלותו למשרה של שׂר. לכן הוא נותן לאדם כל מיני הזדמנויות, עבודות יותר קטנות, שעל ידן הוא לאט לאט עולה. דווקא הזדמנות כזאת ניתנה לנו עכשיו: על ידי הפעולות, שאנחנו עושים על עצמנו, אנחנו יכולים להראות לבורא עד כמה אנחנו רוצים להתקרב אליו, להידבק, לחיות איתו במחשבה וכוונה אחת, במעשה אחד.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 01.01.2013

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest