דף הבית / קבלה ומדע / טבע / עשית משהו בעצמך בכל חייך?

עשית משהו בעצמך בכל חייך?

laitman_2009-11_8715-70.jpg

שאלה: מדוע הבורא מאפשר לבני אדם מסוימים לבצע מעשים אכזריים ופליליים?

תשובתי: חכמת הקבלה מסבירה בשאלות של תפיסת המציאות, בחירה חופשית וטבע האדם, שלאדם הנמצא בעולם הזה אין שום בחירה חופשית. לכן, הוא אינו מבצע שום פעולות עצמאיות. אם הוא מגיע לבחירה חופשית, אשר אותה ניתן ליישׂם רק בקבוצה קבלית, ביחס להשׂגת המטרה הרוחנית, אז ניתן לומר שהוא מקבל איזה חופש פעולה שניתן לשייכה לזכותו.

אך בני אדם שלא הגיעו להשׂגה רוחנית, ולא חיברו את שני הניגודים: הכוונה והפעולה, כאילו שאינם עושים שום דבר! הם מסיימים את החיים האלה, כאילו שלא חיו. כלומר הם לא חיו כ"בני אדם", אלא רק גופם הביולוגי חי, כמו כל שאר הבהמות. חיים אלה הם לפי ציווי הטבע, ולהתעלות מעל לטבע האדם יכול רק באמונה למעלה מהדעת, כאשר הוא רוצה לרכוש טבע אחר.

חיבור של שני סוגי הטבע האלה: העליון והתחתון, נקרא דרגת "האדם" שבו. רק מי שהשׂיג זאת, הוא זה שעשה איזה שהן פעולות עצמאיות, עליהן ניתן להעניש או להצדיק. כלומר, לשאול על פעולות עצמאיות ניתן רק את המקובל. מאדם פשוט אין מה לשאול, הרי הוא פועל, בכך שמציית לטבע שלו בכיוון אחד, ואינו עושה שום דבר בעצמו.

כמובן, בעולם שלנו אנו זקוקים לעונשים, אך גם אותם אנחנו מטילים לא מרצוננו, אלא מפני שההנהגה העליונה מחייבת אותנו, דרך בתי משפט, המדינה, המשטרה, כדי לזרז את ההתפתחות! כך פועלת ההנהגה העליונה על כל בני האדם, בובות על חֵבֵל, כדי לקרבם לרגע של הבחירה החופשית.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 31.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
"אם יום תעזבני יומים אעזבך"
תבחר בעלייה, לא תצטער!
חופש או אשליית החופש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest