דף הבית / משבר עולמי / ערוץ חינוכי במקום הפרסומות

ערוץ חינוכי במקום הפרסומות

שאלה: אמרת שאמצעי התקשורת ההמוניים צריכים להשתנות, ובמקום להיות אמצעי פרסומי, להפוך להיות אמצעי חינוכי. מה הם ילמדו וכיצד הם יחנכו?

תשובתי: צריך לחנך את האדם בהדרגה, בעזרת מאמרים שונים וידיעות שונות, בגישה מיוחדת. התוכן יכול להישאר אותו התוכן, מה שחשוב הוא כיצד מגישים אותו, למה הכול מכוון. כל הערה בעיתון, כל קליפ, כל סקופ, אפילו המודעות – הכול מתקבל ומודפס רק בתנאי שזה מביא אותנו לתיקון.

לכל דבר יש מקום, תלוי רק כיצד אנו משתמשים בזה, מה אנו רוצים להשיג בזה, אלו שינויים באדם. ובמקום להתענג על כל האירועים השליליים ולצעוק: תראו מה קורה בבתי הספר, במשטרה, בשכונות העוני – צריך להשתמש בזה לתיקון ולהראות מדוע זה קרה, כיצד מתמודדים עם זה, מה לעשות כדי שמחר זה לא יהיה.

אמצעי התקשורת ההמוניים צריכים לבנות את החברה האנושית. לכן הם נקראים "אמצעי תקשורת", מפני שההצלה כולה היא בכך שנהיה קשורים זה לזה. הם צריכים לגייס אותנו להתחבר ולכבות יחד את השריפות, לתקן את כל השחיתויות שמתגלות פה ושם בחברה שלנו.

אמצעי התקשורת צריכים לבנות, ולא להוציא מקרה קטן ולנפח ממנו שריפה ענקית כדי למכור את עצמם יותר טוב. נדרשת גישה שונה לחלוטין. אמצעי התקשורת צריכים להימצא בידיהם של אנשים חכמים מאוד, שמבינים את מטרת הבריאה ויודעים לאן האנושות צריכה להתקדם.

הם צריכים להיות מחנכים גדולים, שידעו כיצד להשתמש בכל מה שקיים בעולם. הרי אנחנו יכולים לפרסם מידע על הכול, אי אפשר להסתיר משהו, אך כל העניין הוא כיצד מסבירים אותו ביחס למטרה הרוחנית: מהיכן כל זה נובע ולאן זה מוביל, כיצד לא עושים יותר טעויות כאלו, כיצד אירוע באזור אחד משפיע על העולם כולו, מדוע זה קרה דווקא שם, וכן הלאה. צריך להיות דיווח שמלווה בהסברים, ולא סתם התלהטות יצרים מסביב לאירוע כלשהו. להיפך, צריך לעודד השתתפות, התחברות, להרגיש את הגלובליות העולמית ואת התלות הכללית.

דיברתי על כך בארוסה עוד לפני חמש שנים. כלי התקשורת ידווחו את אותן החדשות כמו היום, ההבדל היחיד הוא באיזה אור להציג אותן, כיצד לגשת אליהן, כיצד לספר ולהגיש. זה הכי חשוב! זהו דבר מאד עדין. אלה יכולות להיות כמה שורות בלבד, אך הן תהיינה מנוסחות בצורה שתכוון את האדם לכיוון הנכון.

מתוך שיעורו על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 24.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המלחמה הגדולה על האדם הקטן
להתבשל בסיר הרוחני
במה תלוי עתיד העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest