דף הבית / אקטואליה / ערבים רגמו באבנים שמאלנים

ערבים רגמו באבנים שמאלנים

הערה: בישראל פועל ארגון בשם "שוברים שתיקה" שממומן על ידי קרנות מחו"ל. הוא עוסק בהאשמת הצבא שלנו בייחס לא הומני בשטחים. אומרים שעבור כל נאשם, הארגון מקבל כסף מהקרנות בחו"ל. לפני כמה ימים, פלסטינים רגמו באבנים אוטובוס עם הפעילים שלו. ארבעה נוסעים נפצעו, אחד מהם פונה לבית חולים. מהו הייחס שלך לפעילים מסוג זה?

תשובתי: יש לי ייחס לא טוב כלפיהם, אני חש שהם בוגדים במולדת שלהם, ומקבלים כסף מארגונים מחו"ל שרוצים להשמיד את מדינת ישראלאני מבין אנשים שעוזבים את הארץ, לא מוצא חן בעיניהם החיים כאן והם עוזבים את המדינה. אני מבין אנשים שמקימים כאן מפלגות, מתחילים במאבקים פוליטיים וכולי. אבל איני מבין אנשים שמשתתפים בחיסולה של המדינה, כי לקרנות שמסבסדות אותם אין מטרה אחרת מלבד זו. בתוך המדינה אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה: לצאת נגד מישהו, לקלל, לארגן שביתות. אבל כשאתה מקבל כסף מאנשים זרים, והם בבירור מכוונים להשמדת המדינה שלך מעל פני האדמה, ואתה נעמד לצידם – לא יכול להיות גרוע מזה.

אבל אני מקווה שנעבור במהרה את השלבים ההכרחיים הללו ונתגבר עליהם. לכל אורך ההיסטוריה היו בקרב היהודים כאלו ששנאו את בני עמם, רצו להזדהות עם עמים אחרים ודווקא עם אנטישמים, הם סבורים שעבורם זה איזה סוג של טיהור. אבל בתת מודע הם מחפשים מחסה, וחושבים שבזה הם ימצאו את עצמם. אבל הם לא ימצאו שום דבר מלבד מוות מבזה. מההיסטוריה למדנו שהמכבים נלחמו ברומאים וביוונים, ואחר כך היהודים קיבלו את הפילוסופיה היוונית. כאשר האוכלוסייה של ישראל הזדהתה עם האויב החיצוני, וקיבלה את המדיניות הפנימית שלו, המדינה תמיד הפסידה ומזה הכול התפורר.

אני מקווה, שעכשיו זה לא יקרה, מפני שאנחנו נמצאים במצב אחר, אנחנו צריכים לבצע את המשימה, את התפקיד שלנו. ואני בטוח שננצח. ודאי, לא מן הנמנע שיהיו בעיות גדולות מאוד, מלחמת עולם, אבדות רבות. ושוב אנחנו עלולים לצאת לגלות קצרה, כפי שכותב על זה בעל הסולם. אבל באופן כללי, אנחנו מתקרבים לסוף הימים של העולם הזה ועלייתו לשלב הבא, למצב הרוחני. לכן, כל הפגמים והליקויים יתוקנו, כולל גם "הידידים" שלנו. נצטרך לערוך עבודה בקרב המון העם, כדי שכולם יבינו שהפתרון הוא באיחוד מעל כל הפירוד.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 27.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest