דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ערבות כתנאי לחיים

ערבות כתנאי לחיים

שאלה: האם כוח הערבות מכסה את כל רצונותיו של האדם או שרק את הרצון לצאת לעולם הרוחני?

תשובתי: הערבות היא חיבור, אבל כזה חיבור, שמראה על האינטגרליות, על שיתוף הפעולה הפעיל של כל החלקים.

גם מכונה היא סוג של מערכת אחידה, אך איננו מייחסים לה את הערבות. הרי המכונה היא דוממת ואינה זזה, היא אינה עובדת ולכן אינה שרויה בערבות.

ערבות היא כשכל חלק לוקח בחשבון את העבודה של כל שאר החלקים ומפעיל את עצמו בתיאום איתם. מדובר כאן על הפעולה שהיא התוצאה של החיבור, על דרגת האינטגרליות שלנו, על עבודתנו המשותפת, על הפעולה ההדדית, על התנועה הכללית אל המטרה.

ערבות זה כשאנחנו מחוברים הדדית ומעבירים זה לזה מידע, כוחות, הבנה, רצון, התעלות, התעוררות…

ולכן, אם אתה נמצא בערבות עם האחרים, אין לך על מה לדאוג, הם יספקו לך את כל מה שנחוץ. כולם מספקים לכולם, ואף אחד לא לעצמו. כל אחד פועל רק לרווחת וטובת האחרים. במידה שבה אני מספק את האחרים, באותה המידה הם מספקים אותי בכל מה שנחוץ לי.

אותו התנאי בדיוק הוא חוק החיים של הגוף הגשמי: כל תא מקבל חומרים מזינים מהגוף, ולא בשום דרך אחרת. במילים אחרות, אם גוף, איבר או תא יכול להשפיע, לשחרר כוחות עבור הכלל, אז מופיעה אצלו האפשרות לקבל מהכלל חיים.

אחרת כל חלק נשאר חסום, אטום. רק בתנאי שהוא מוסר את עצמו לאחרים, הוא יכול לקבל מהם את כוחות החיוּת. הוא עובד כמו בוכנה: מקבל – נותן, מקבל – נותן, ומשאיר לעצמו רק כמה שנדרש לביצוע העבודה הזאת. ואלה הם החיים.

אתה יכול לטעון: "אז מהם החיים האלה? הרי אני רק מעביר כוחות, מעביר אותם דרכי הלאה". אולם בעבודה הזאת מתגלה לי הבורא, ואני מתקשר אליו. בפעולות וברצונות עצמם אין שום דבר, אבל הם מגלים לי את העמקות החדשה של ההשגה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 24.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אספקה מלאה עבור שלושה מיליון במדבר
כדי להיות ערֵב, אתה צריך להתעלות מעל עצמך
אקדח לרקה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest