דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אספקה מלאה עבור שלושה מיליון במדבר

אספקה מלאה עבור שלושה מיליון במדבר

בעל הסולם, מאמר "הערבות": "הרי שכל אחד מישראל נעשה ערב שלא יחסר דבר מה לשום חבר מחברי האומה. משום שבערבות הכללית הזאת נפטר כל יחיד מהאומה מכל דאגותיו לצרכי גופו עצמו, ויכול לקיים מצוות ואהבת לרעך כמוך בכל שיעורו וליתן כל מה שיש לו לכל נצרך. היות שאינו דואג עוד בעד קיום גופו עצמו כי יודע ובטוח הוא ששש מאות אלף אוהבים נאמנים נמצאים בסביבתו עומדים הכן לדאוג בשבילו".

מדובר על תופעה שמוסתרת עמוק ובו בזמן כוללת רגעים מאוד אקטואליים לזמנינו.

קודם כל, כיצד זה ייתכן? האם על ידי חיבור עם האחרים אני יכול להיות בטוח שמעכשיו לא יחסר לי כלום? ממה זה נובע?

חוץ מזה, אם נביט על המצב מנקודת מבט היסטורית, הוא נראה עוד יותר מוזר. שלושה מיליון בני אדם הולכים למדבר. זה בכלל לא עסק פשוט: הם אינם יודעים לחיות במדבר, הם אינם נוודים, אלא יוצאי מצרים, שחיו חיים טובים ונוחים, שהיו מאוד מפותחים ביחס לאותם הזמנים. הכול היה מסודר אצלם, ופתאום מדבר.

כיצד ניתן לארגן את מערכת ההספקה? כיצד ניתן לשמור על כולם מרעב ומצמא? נשים, תינוקות, זקנים – כיצד לספק את כולם?

העניין הוא, שכשיוצאים מאגואיזם מתגלה כוח חדש, מציאות חדשה שנקראת "ערבות". זה הכלי הכללי, הכלי הרוחני, המימד הרוחני, שבו לא יהיו לך שום חסרונות, אלא יהיה לך, מה שנקרא, "מן מהשמיים", שכולל גם מים וגם אוכל. כשתתחבר עם האחרים, אתה לא תרגיש צורך בשום דבר. הערבות תספק לך את כל הצרכים היומיומיים שלך.

באיזה אופן?

מדובר על תנאי שמאפשר להגיע לאיזון, לרכוש הרמוניה עם הטבע. החיבור עם הטבע מעמיד את האדם בכזה מצב, שבו השפע של הבורא עובר אליו.

תנאי הערבות מורכב מזה, שהאדם מסכים לקבל "לחם מהשמיים". במילים אחרות, הוא מוסר את עצמו להשפעה, כדי לקבל רק את הנחוץ לו, רק אם הוא זקוק לזה. ואם אינו זקוק, אז לא. הרי השפעה היא השפעה.

התנאי הזה הוא הכרחי. הרי היציאה ממצרים היא מהות הצמצום הפנימי, ההתעלות מעל לרצון האגואיסטי. אבל מה לעשות הלאה? – הלאה ניתן לעבוד רק בחיבור. לאחר הקפיצה נדרש החיבור, התכללות הכוונות, המחשבות, המטרות, כדי שכולם יהפכו לאחד. וכאן הערבות נכנסת לתוקפה.

אנחנו יכולים רק לרצות אותה, והיא מתממשת מלמעלה. על זה נאמר: "נעשה ונשמע". הערבות מתממשת באמצעות כוח האור העליון. אם אנחנו מסכימים, הכוח הזה מגיע ומשרה בינינו את החיבור.

יחד עם זה, הכול מתרחש מעל לרצון האגואיסטי, כשהאדם רוצה להפסיק לדאוג לעצמו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 24.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כדי להיות ערֵב, אתה צריך להתעלות מעל עצמך
ערבות כתנאי לחיים
הבורא הוא הערב לערבות שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest