ערֵבים זה לזה

חז"ל אמרו: "כל ישראל ערבים זה לזה". הדבר הזה ברור עוד מימי אברהם שגילה את שיטת התיקון והתחיל לקבץ אנשים שהבינו, שרק על ידי שינוי האדם אפשר להביא לשינוי העולם. ובנוסף לכך, על ידי שינוי האדם עצמו אנחנו לא סתם משנים את העולם הזה, אלא משנים את תמונת המציאות בתוך התפיסה שלנו, ואז, במקום העולם הזה מרגישים את העולם העליון.

כאלה אנשים אברהם לימד איך להתחבר ביניהם, כדי שבקשר הזה ביניהם הם יוכלו לייצב ביניהם את תכונת ההשפעה ההדדית, שזהו הכלי לגילוי העולם העליון, המצב העליון.

המצב של הקשר האגואיסטי ושל מה שמורגש בו, נקרא "העולם הזה". והמצב החדש שבו אנחנו נמצאים בחיבור ובאהבה זה לזה, נקרא "העולם העליון".

וחוץ מזה, במצב החדש הזה, בקשר ההדדי בינינו, אנחנו מרגישים את הכוח הכללי השורה בטבע. אנחנו לא עיצבנו בעצמנו את עצמנו בהשפעה הדדית, אלא מעלינו יש כוח שנובע מהטבע שנמצא איתנו בהשתוות הצורה ועכשיו מתגלה בנו. וזה נקרא "גילוי הבורא לנברא".

ולכן, "נברא", זה אותם האנשים שהצליחו להתחבר ביניהם "כאיש אחד בלב אחד", בהשפעה הדדית.

וכך לפי השתוות הצורה, אנחנו מגיעים למצב העליון. לכן, את העיקרון הזה של "כל ישראל ערבים זה לזה" ניתן להבין בשני כיוונים, ישר והפוך:

  • אם אתה שייך למושג (קטגוריה) "ישראל", אז אתה ערב לכולם.
  • אם אנשים מתחברים ורוצים להיכנס למושג (קטגוריה) "ישראל", אז הם חייבים להפוך להיות ערבים זה לזה.

מתוך שיעור על המאמר "אהבת ה' ואהבת הבריות", 05.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שאלה שמביאה אל הבורא
מלבים את הניצוץ על ידי הערבות
כיצד להפסיק לחשוב על עצמי?

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/RJKpP

One comment

  1. ליאורה לוק

    כמה משמח אותי שאתה קרוב אלי ושמחה אני שמתאפשר לי לשמח אותך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest