דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סלחנות במסגרת החוק

סלחנות במסגרת החוק

בעל הסולם, מאמר "אהבת ה' ואהבת הבריות":

"ועל כן: כל מצוה ומצוה שהיחיד עושה, נמצא מכריע את כל העולם. והוא, בדומה לאדם השוקל קטניות במשקל מסויים, אשר כל קטנית וקטנית שהוא נותן על המאזנים גורם להכרעה הסופית הרצויה – כן כל מצוה שהיחיד עושה בטרם שתמלא הארץ דעה, הריהו גורם שיפתח העולם ויבואו לכלל זה.

וזה אמרו "וחוטא אחד יאבד טובה הרבה", כי על-ידי החטא שהוא עושה, הריהו גורם להפחתת המשקל, כמו שאחר עומד ונוטל חזרה אותה הקטנית שהוא הניח על המאזנים. ונמצא מחזיר את העולם אחורנית."

שאלה: אני לא מבין איך אפשר לבוא לתיקון כללי, אם כל פעולה לא נכונה, של מי שלא יהיה, יכולה לקלקל הכול?

תשובתי: מלמעלה למטה ישנה הסתרה, נפרשת מערכת העולמות, כלומר מערכת ההעלמה. והיא פועלת בכזאת צורה שאפילו שאנחנו למטה, בתור מתחילים, עושים עבירות גדולות, זה לא נחשב לעבירות.

בדיוק כמו שלתינוק סולחים על זה שהוא שבר איזה כלי או חפץ, נו, מה אפשר כאן לעשות? אבל כשהוא גדל, אנחנו כבר באים אליו בדרישות מסוימות ומאדם גדול עוד יותר, על אף שגם לו אפשר לוותר ולסלוח בפעם הראשונה.

לכן, אנחנו נפעלים ופועלים אך ורק בהתאם לדרגה הנוכחית שלנו, ולפי הדרגה הזאת נקבעים התועלת או הנזק שאנחנו עושים לחברה. כזאת היא המערכת של ההסתרה, ההמעטה ה"רוחנית שיפוטית", שממעיטה את השפעת האור העליון ובונה איזו צורה של קונוס: שהנקודה התחתונה שלו מסמלת דרישות מינימאליות, סף של "סלחנות", ועם העלייה הדרישות הולכות ומתרחבות יותר ויותר.

ובכל זאת, אתה צריך לדעת שגם עכשיו, במצב הנוכחי שלך, אתה משפיע על כל המציאות.

בכלל, אדם זה עולם ומלואו, אבל בזה אנחנו לא מחסירים זה מזה וכל אחד מגלה את העולם שלו בתוך עצמו.

מתוך שיעור על המאמר "אהבת ה' ואהבת הבריות", 05.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
המערכת לא תסתדר בלעדיי
המערכת האנלוגית זה "כמעט" לא נחשב
אדם אחד גורם לעליה או לירידת העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest