דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 27.10.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 27.10.2011

קבוצה

* אהבת חברים זו לא אמרה יפה, אלא מקום העבודה העיקרי שלנו.

* כשמתגלה השנאה, זהו מקום העבודה; בכל צעד ושעל צריכה להתגלות תחילה שנאה ולאחר מכן אהבה. דווקא השנאה היא מקום העבודה שבעזרתו ניתן להגיע לאהבה, ודווקא הפער בין השנאה לאהבה נותן לנו את גובה המדרגה שאותה אנחנו משיגים.

עולם

* העיקרון "ואהבת לרעך כמוך" הוא חוק הבריאה, העיקרון של כל הטבע, שכל חוקי הטבע מתעגלים סביבו. ואם אנחנו רוצים להבין את עצמנו, את כל העולם – הכול יתברר לנו רק מתוך השגת החוק הכללי של הבריאה. זה כמו מפתח לראות את התמונה בצורה נכונה, להבין אותה, להתכלל בה, להשתמש בה, לממש את עצמך בצורה השלמה.

* כל פעולה שכתוצאה ממנה לא מושגת אהבת הזולת, היא לא לכיוון הנכון.

אהבת הזולת חייבת להיות כמטרה בכל רגע בחייו של כל אחד ושל כולם יחד, כך שאנחנו חיים רק כדי להשיג וכמה שיותר מהר את התכונה הזאת.

* כל דרגות הטבע מלבד האדם – הדומם, הצומח והחי – מקיימות את החוק "ואהבת לרעך כמוך", אך מפני שהאדם לא מקיים אותו, הוא משפיע על כל שאר דרגות הקיום, ובכך גורם להן לתפקד בצורה מקולקלת, כפי שאנחנו יכולים לראות במציאות העולם של היום. לכן מימוש החוק "ואהבת לרעך כמוך" ברמת האדם, יגרום גם לסדר ולהרמוניה בכל הטבע.

* שנאה – ניצול הזולת על מנת למלא את עצמי. אהבה – ניצול עצמי על מנת למלא את הזולת.

* ערבות הדדית היא לא כפיית דעתך הצדקנית על אדם אחר, אלא: "מה אני יכול לעשות יחד איתך לטובת העולם?". לכן לפני הכול כלל הציבור חייב לעבור חינוך והסברה על אופן החיים בעולם החדש, ורק לאחר מכן ניתן לבצע עבודה הדדית ופעולות מעשיות.

* רק חיבור הוא הפיתרון.

הכנה לשיעור

* אנחנו צריכים להבין את העיקרון, שדווקא כשאני רואה ששום בכי, צער או מאמצים לא יעזרו לי להשיג את המטרה הרוחנית – שם אני מתחיל למצוא את הכוחות שטמונים בספר הזוהר.

* הטקסט של ספר הזוהר לא מובן לנו לחלוטין מכיוון שהוא מתאר מצבים שהפוכים לחלוטין מהטבע שבו אנו קיימים. לעומת זאת, אם אני באמת משתוקק להשפעה, לחיבור, לאהבה – שהפוכים מכל כוונה שלי, אז כשאני מגיע לספר הזוהר, אני מתחיל להרגיש אותו כמקור כוח.

* עלינו לשמוח בכך שאנחנו נשארים ריקניים בסוף הלימוד, כי זהו סימן שאנו נמצאים בשינוי מתמיד ולא לומדים את החומר בצורה שכלתנית.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 27.10.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest