דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 25.10.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 25.10.2011

כללי

* מזמן האר"י והלאה מתחיל להיות תיקון העולם, ומאז אנחנו צריכים להבין שכל האירועים והמקרים שעוברים על העולם כבר מתחילים להופיע רק כתוצאה מחוסר התיקונים מצידנו, מחוסר הבחירה, מחוסר השימוש בכל ההכנות שהוכנו לכולנו מראש. וכל ההכנות האלו נקראות "אבות".

* הקשר בין בני האדם, שלא כמו בעולם החי, מאפשר לנו לחלק את הנטל שלנו בחיים – בבית, ברפואה, בחינוך – בין מיליוני אנשים בכל העולם, ולספק לעצמנו בזמן קצר את כל מה שדרוש לנו, ובכל יתר הזמן אנחנו יכולים להיות עסוקים בפנימיות, במזון הרוחני.

* העבודה העיקרית היא מצידנו; כשאנחנו מתארגנים בינינו בערבות וחיבור, ואז דווקא דרך הפנימיות שלנו אנו משפיעים דרך הרשת שכולנו קשורים בה. אם יש בינינו את כוח הערבות, זהו כוח איכותי, גבוה, שמתפשט ברשת הזאת מעל כל יתר הקשרים שהעולם נמצא בהם, ודרכם כל בני האדם יתחילו להרגיש שהעולם נמצא באמת בקשר הדדי שחייב להגיע לאיזון.

השלום בעולם

* במצבנו הנוכחי, היינו מוכנים להסתפק במצב של מינימום סבל. אלה החיים שלנו. אך במצב שבו מתגלה המערכת האינטגרלית, מתגלה בנוסף לחיסרון הפרטי חיסרון כללי, שיוציא בהדרגה את האדם מאיזון – הן ברובד הפנימי והן ברובד החיצוני.

* אנחנו עושים פעולות רבות בחיינו כדי לקבל באמצעותן את הערכת הסביבה; אני תמיד בודק את עצמי כלפי הסביבה, שעבורה אני עובד כעבד. בכל רגע ורגע אני חושב איך ולמי אני משפיע; אנחנו כבר נמצאים במערכת של השפעה הדדית, ואם רק אם היינו יודעים לעשות את זה לטובת המערכת הכללית, במקום לטובת מילוי הרצון של הגורמים שרוצים להרוויח מאיתנו, כדי למלא את הרצונות האגואיסטיים של הסביבה – היינו מביאים את הסביבה לשוויון, לחיי ביטחון ושלווה.

* אנחנו עבדים ברמה הגרועה ביותר; כולנו מהופנטים, כאילו השתילו לנו תוכנה בראש שבכל רגע ורגע מחדשים אותה. בכל רגע ורגע נדמה לך שאתה עובד עבור עצמך, משפחתך, ילדיך – אבל לא כך הדבר, זה רק נדמה לך. כל המערכת שבינינו קיימת רק כדי למלא את הרצון האגואיסטי של הזולת.

* אם האדם היה מחשב כמה הוא נותן לכל העולם ללא תמורה, לעומת כמה שהוא מקבל מהעולם לאורך חייו, הוא היה מעדיף לא להיוולד. לכן כל השינוי במודעות האדם תלוי בחשבון המדויק, שיהיה ברור, שקוף, מה יש לי מהקבלה ומההשפעה – הן בחשבון הגשמי, ועל אחת כמה וכמה בחשבון הרוחני.

האמת נסתרת מעיני האדם, ולכן אנחנו צריכים להפעיל מערכת הסברה וחינוך, ואז העולם, שנמצא במצב אנוש, דווקא יבין שהוא נמצא בפני נקודת התחלה חדשה.

* כתוצאה מההבדל בין המערכת האגואיסטית שחיינו בה עד היום ובין המערכת שמתגלה בהדרגה מהיום והלאה, שבה אנחנו קשורים זה לזה, מתגלות כל הבעיות שקיימות במערכת האגואיסטית, וזה מוביל את כל העולם למהומות ומחאות. האנשים מתחילים לגלות עד כמה המערכת הכללית בנויה כדי למצוץ מהם את הדם, וזה עלול להביא להתפרצויות אלימות, למלחמות אזרחים ואחים ועד למלחמת עולם. זוהי דרך הייסורים בהתפתחות האנושות, שאותה ניתן למנוע על ידי חינוך בני האדם לחיים תחת החוקיות שקיימת בעולם החדש, ובכך להגיע לדרגת ההתפתחות הבאה שלנו בטוב.

* בקשר בין בני האדם, ביחס בין אדם לחברו, נמצאים חללים שנקראים "הקיום הרוחני". כשכל אחד יצא מעצמו – לא לתוך הזולת אלא ליחס לזולת, שם הוא יגלה את המקום שנקרא הקיום הרוחני.

הכנה לשיעור

* כל ספרי הקבלה הם "זכות אבות" שבה אנחנו יכולים להשתמש, ובלעדיהם היינו אומללים בעולם – היינו סובלים ולא יכולים לצאת מזה. כל גלגל הצלה שזורקים לנו האבות הוא נקודת הצלה, להציל את חיינו מחיים בהמיים. לכן כשאנחנו מגיעים ללימוד ספר הזוהר עלינו לאחוז בגלגל ההצלה הזה, ולהשתדל שהוא ישפיע עלינו, כך שאם נצליח להתחבר בינינו, נגלה את החיים הרוחניים והנצחיים שלנו.

* עליית התפילה לא מגיעה לעליון, כי כל הפרצופים נמצאים במצב הקטנות, בהכנה, ובמידה שאנחנו מבקשים מהם הם מתחילים לעבוד. ממקום עליית המ"ן ועד מקום אין סוף, הכול נמצא בקיום מינימלי, ומתעורר לפי המ"ן שהתחתון מעלה.

* על ידי הבקשה מלמטה, כל הפרצופים נכנסים לעבודה, ועל ידי זה מתקיים תיקון כל הבריאה. מכאן אנו יכולים לראות שכל רצון שמתעורר בכל אדם, משפיע על המערכת כולה.

* המ"ן שלנו, אפילו אם הוא שקרי, מתקבל למעלה תמיד כמ"ן אמיתי.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 25.10.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest