דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 18.10.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 18.10.2011

* או שאתה רוצה ליהנות מכל העולם, או שאתה רוצה להנות לכל העולם – בזה הבחירה שלך.

* האדם תמיד צריך לראות באיזה מצב הוא נמצא – לעצמי, שבזה אני מרגיש את העולם הזה בלבד, או לכולם יחד, שבזה אני מרגיש את העולם העליון. ובזה בכל פעם הבירור.

* אין לך חברים מבחוץ, זה הכול בפנים; אם לא היית מרגיש אותם ברצון שלך, הם לא היו קיימים, כי ברצון שלך קיים מה שאתה מרגיש.

* אם אתה מתקרב למצב הנכון, כל המציאות שנמצאת נראית כמצטיירת ברצון שלך. חוץ מהרצון שלך אין כלום וכל הפרטים שהיו נראים לך נבדלים, מנותקים, שנואים וכן הלאה – על ידי השתדלותך לקרב אותם, אותו כוח התנגדות הופך לכוח מקשר, ואז הכול הופך להיות למערכת אחת.

* התמונה הרוחנית מתגלה כתוצאה מעבודת האור העליון; אתה מבקש, דורש, מברר, משתדל – והאור בא ועושה את החיבור.

* התנאי לעבור למצב הבא הוא תמיד העובדה שהמצב הנוכחי הופך להיות בלתי נסבל. לכן אנחנו יכולים לעבור ממצב למצב באחת משתי דרכים: או על ידי ייסורים שידחפו אותנו מאחור, או שאנחנו משתדלים לצייר לעצמנו את המצב הנוכחי כמצב רע, בעזרת השפעת הסביבה עלינו. הסביבה צריכה להביא כל אחד מאיתנו למצב כזה.

* הרשת שבה אנו נמצאים היא קבועה וללא שינויים בקשרים. השינויים במערכת נעשים לפי תכונות המקבל שכל הזמן מתחדשות, ומהאדם נדרש רק להשתדל לעלות יותר ויותר. בזה הוא משנה את יחסו לחלקי המערכת הכללית, ואז מתגלה בו עולם חדש, שתלוי בו לעומת מה שקבוע וקיים, ונמצא בצורה שלמה לפניו. ומתוך הכרת הרשת האדם משיג את המאציל שלה.

* בכך שאני מתעלה משנאה לחיבור, אני מייצב את כל מרכיבי הרשת, בהתאם לאגו שלי כלפי כל אחד ואחד. וככל שהזולת שונה ממני ואני רוצה להפוך את הנתק הזה להתקשרות חיובית, אני הופך את החלק הזה לפחות או יותר פעיל במערכת.

הכנה לשיעור

* יבוא הזמן שבו כל אדם בעולם יבין שכולנו קשורים בינינו ברשת מסוימת ויהיו מעוניינים להתאים את עצמם אליה כדי להגיע לחיים טובים, ואז יתגלה ספר הזוהר לכל האנושות. כי ספר הזוהר הוא ספר מיוחד שבו כתוב על קשר הנכון בין בני האדם, ולכן הקריאה בו היא הכלי היחיד במציאות שיכול לחבר את חלקי המערכת האנושית.

* ככל שהאדם משתדל לגלות בתוך הנשמה שלו את תמונת הקשר בין כולם, לפי מידת ההשתוקקות שלו, אותה המציאות שנמצאת בו בנסתר, כבר מתחילה להאיר, להתעורר. בזמן קריאת הזוהר עלינו להשתדל לעשות כך.

* דבר לא יעזור לאדם לשנות את הטבע שלו בעצמו. לעולם לא נצליח להתחבר ללא עזרת הכוח העליון. רק הוא יכול לעשות זאת, וכל יתר הפעולות שנעשה יקרבו אותנו רק לבעיות.

* כל התקלות נובעות, לא מזה שיש בעיה בחיבור, אלא באיתור החיבור בינינו. לכן עלינו לתקן כל הזמן את התפיסה שלנו, הראייה שלנו.

* בכל פעם שאנחנו מעלים מ"ן, זה חידוש שלא היה בעולם. לא משנה אם אנחנו מקבלים בחזרה תגובה שלילית או חיובית; אנחנו נמצאים במערכת כמו כל אחד בעולם, ולכן עצם הקיום שלך משפיע על האחרים. לכן יוצא שאנחנו מעלים מ"ן תמיד לאין סוף, לאותה הצורה השלמה.

* הדבר היחיד שחסר באין סוף ושאותו אנו מעלים לשם, הוא הכוונה על מנת להשפיע – הכוונה שלנו לחיות ולהיות בתוך מערכת ההשפעה הכללית, ובמידה הזאת אנו מגלים אותה.

* העלאת העולמות – הבאת רשת הקשר שמתגלה בינינו למצב הטוב ביותר.

השלום בעולם

* הכלכלה היא הקשר הנכון בינינו, וחכמת הקבלה מלמדת אותנו בדיוק על קיום מערכת הקשרים הנכונה בינינו, כלומר כיצד אנחנו מכלכלים זה את זה.

* השפעת הסביבה על האדם היא דבר עצום – 99% ממה שיש בעולם זה בגלל שהסביבה מחייבת את האדם לעשות זאת. יצאתי מהמערה והגעתי להיות אדם מודרני, רק בגלל השפעת הסביבה, שהשפיעה עלי לעשות כך וכך.

* אין לנו ברירה, אלא רק לשכנע את העולם שהוא חייב מערכת חינוך, הסבר על מחר, הדגמה של העולם של מחר. וניתן לעשות זאת בשלב זה בעיקר דרך מערכת האינטרנט.

* אנחנו לא מודעים עד כמה אנחנו סובלים מתוך הרגל – בריצה, בהתחייבויות, בפחדים, בהגבלות. אף אדם לא יודע מה זה להיות חופשי. וכל השינוי לטובה תלוי בהעברת תשומת הלב מ"אני ל"אנחנו".

* עד שכל העולם יכנס לערבות, אנו צריכים לספק לו את הכלים החיצוניים, שבתוכם יורגש כוח החיבור.

* אין לנו כוח להתקדם בעצמנו, ולכן ההפצה היא חיינו.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 18.10.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest