דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 12.10.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 12.10.2011

* בפעם הראשונה בהיסטוריה, אנו צריכים להפסיק לנסות לשנות את הטבע לפי הרצון שלנו, אלא לשנות את הרצון שלנו לפי התנאים שמציב לנו הטבע.

* אנחנו לא יכולים להיות קשורים זה לזה במצב שבו כל אחד חושב על עצמו. כיום הטבע דורש מאיתנו שינוי מהותי בתוך הרצון שלנו, שהוא היסוד שלנו.

* מהיום והלאה, אם לא נסתכל דרך החיבור הפנימי על העולם, לא נוכל לפתור שום בעיה.

* סביבה טובה היא סביבה שמשנה אותנו, וגורמת לנו להיות יותר מחוברים בינינו.

* אפשר לעשות חיבור רק על ידי סביבה נכונה; כל אחד מאיתנו צריך לראות את עצמו כמייצר חומר הפצה ומפזר אותו במקומות השונים. אם היינו עושים מאמץ הייתה הצלחה, ללא קשר ליכולתנו לעשות זאת.

* בימינו התנאים הסביבתיים משתנים, ובנוסף לכך שאנחנו מרגישים את עצמנו כאגואיסטים כפי שהרגשנו את עצמנו תמיד, כעת אנחנו מרגישים קשורים זה לזה בצורה כזאת שאף אחד לא יכול להתנתק מכולם. אם לא היינו קשורים, היינו יכולים להמשיך ולמצוא פיתרונות נקודתיים כדי לכסות על הליקויים שמתגלים.

* עד היום השתדלנו לתקן את חוסר השוויון שבו נולדנו מטבענו. זהו דבר שקיים בכל חברה בצורה אינסטינקטיבית, כי אנחנו רוצים לשמור על שלום החברה. הבעיה היא שעד כה זה היה עובד, ומכאן והלאה כבר לא. למה? – כי מתגלה בינינו קשר הדדי, חובה הדדית: אני תלוי בכולם וחייב לכולם. וזאת הבעיה – איך אנחנו נשתדל לחיות לפי תנאים החדשים.

* אנחנו עדיין לא מצליחים להפיץ את מסר החיבור, הערבות ההדדית, כך שהוא לא יצטייר כעוד מידה תרומית, אלא כמכשיר לתיקון המצב החדש שמתגלה בטבע, וכלפי זה אין בעולם שלנו כלי להתמודד איתו.

* עד היום כל אחד עבד עם הרצון שלו, ורק חתמנו על הסכמים שלא להפריע זה לזה או על הסכמי שותפות מחוסר ברירה. עכשיו אנחנו מגיעים למצב שבו התנאים שמתגלים דורשים מאיתנו להיות מחוברים בצורה פנימית ולא רק חיצונית. כל אחד ירגיש שאני לא יכול בלי כולם וכולם לא יכולים בלעדיי, כי כולנו שייכים לכלי אחד. שאני לא ארגיש יותר "אני" אלא "אנחנו".

מתוך שיעור הקבלה היומי, 12.10.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest