דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי 08.09.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי 08.09.2011

לתקן את היחס שלנו ליוצר המציאות

כל החיים שלנו הם סדרת תרגילים שהבורא מציג לפנינו, ומצפה שנגיב עליהם נכון. והוא, כשופט מוסמך ומעולה, יודע את כל דרכינו ואת היסוד של כל אחד מאיתנו. לכן אנחנו צריכים להבין שכל מה שאנו מרגישים בכל רגע בקיומנו, הוא אך ורק למען השגת המטרה הטובה והנכונה בהתפתחות היפה והמלאה שלנו, ובצורה הקצרה והמועילה ביותר.

עלינו לזכור שחיינו הם המציאות הקבועה, וכך אנחנו צריכים לעבוד בה. ובמציאות הזאת שבה אנחנו חיים ישנה המציאות הגשמית – הדומם, הצומח, החי והאדם. ואני רק צריך לתקן את היחס שלי ליוצר המציאות, לאור, לבורא. ובמידה שאני נמצא עימו בהצדקה, בהשפעה, אני משתמש גם במציאות הנוכחית, בכל מיני הצורות שמזדמנות לי, ודרכן אני מתקן בדיוק את החלק הרוחני. והחלק הגשמי שאינו ניתן לתיקון לעת עתה, יתוקן רק בגמר התיקון.

עלינו להבין שעכשיו הוא הזמן שבו סוף סוף התחלנו לעסוק בקבלה המעשית. הרשת החדשה שמתגלה כיום בעולם היא תרגיל שמגיע אלינו מלמעלה, כדי שנראה את ההופכיות שלנו כלפיה ונדרוש מהבורא שיתקן אותנו בדומה לה.

כיום אנחנו מתחילים להבין בהדרגה ש"שב ואל תעשה, עדיף". ששום פעולה, אם אינה מחושבת בצורה נכונה, לא תביא תועלת ואפילו תגרום נזק. אנחנו נגלה בהדרגה שהמעשה עצמו אינו משנה, אלא ההכנה אליו היא משנה. אתה לא צריך להבריח את החושך, אלא להשתנות, ואז החושך ייעלם.

הקבוצה היא הרחם דעליון

הקבוצה היא הרחם דעליון, כי העליון הוא הכלים שנמצאים מחוץ לי, וכאשר אני מבטל את עצמי כלפיה, בעיקר כשאני משרת אותה, אני מקבל ממנה הכול.

הכנה לשיעור

הזוהר מעביר אותנו ממצב למצב. בתנאי שהנשמה שלנו עושה את התנועה הנכונה, הזוהר מראה לנו את אותם המצבים שאנחנו צריכים לעבור בתיקון שלנו.

ככל שאנחנו יותר מבולבלים ונמצאים בחוסר אונים, יש לנו יותר דרישה. דווקא הגילוי צריך להיות בצורה כזאת שנרגיש שיש יותר כיסוי, כמו שנאמר "לצנועים חכמה". דווקא בצורה שאתה מרגיש שיש הסתרה, אתה קונה את המסכים האלה.

כל לימוד חכמת הקבלה נועד לעזור לנו למשוך את הכוח שיעזור לנו לעבור מחוסר הכרה להכרה.

האדם נמצא כל הזמן בבעיה לגבי עתידו, לגבי הרגע הבא. וכאשר האדם מגיע לרוחניות, הוא מתפטר מהעתיד. זהו מימד אחר לגמרי, למעלה מהזמן, למעלה מהעתיד. וזה התרגיל הקשה ביותר עבור האדם, כי הוא למעשה גורם לאדם להתנתק מהעולם הזה.

בגשמיות, אין לנו אף פעם השפעה וקבלה בנושא אחד. מה שאין כן ברוחניות, ישנו עניין האור החוזר, שהוא השפעה וקבלה בכלי אחד.

האומה

עד היום הטבע היה דורש מאיתנו להתפתח באגו שלנו בלבד. וכך הלכנו ותפחנו כתאים בודדים שחיים במערכת האנושית. בימינו צורת ההתפתחות הזו הגיעה למיצויה וכעת אנחנו צריכים להתחיל להפעיל את מערכות החיבור בינינו. אנחנו מחוברים בינינו בצורה פיזית, דרך מערכת הכלכלה ומערכות נוספות, אך עדיין איננו מחוברים בינינו בצורה נפשית. וחוסר הקשר הזה מורגש בנו כמשבר הנוכחי, שבסופו של דבר יחייב אותנו לחפש באיזה קשר הדדי אנו צריכים להיות.

המשבר הכללי הנוכחי מותיר את הכלכלנים בחוסר אונים. הכלכלן בימינו שואל את עצמו: מהו החוק החדש שאני לא יודע ועכשיו שולט בעולם? זהו למעשה חיפוש אחר המערכת הכללית, הגלובלית והאינטגרלית של הקשר בינינו. אם לא נדע אותה, לא יהיה לנו מה לאכול מחר. מהשאלה הזאת מתחילות מלחמות, בעיות, מהפכות וצרות רבות למיניהן.

המשבר בכלכלה הוא למעשה לא משבר כלכלי, אלא משבר בקשר בינינו. כי הקשר הקודם, הקשר האגואיסטי בינינו, לא עובד יותר. עכשיו מתגלה בבירור שאי אפשר ללכת לכיוון של חיסכון, כי זה לא יעבוד, אלא להיפך, יגרום להאצה של המשבר. ומצד שני, גם אי אפשר להעניק סיוע למדינות הנחשלות, כי ככל שמסייעים יותר, גורמים להחרפה נוספת במשבר. וכך כל פעולה שלך, אם היא מתבצעת מתוך המגמה הקודמת, האגואיסטית, ה"נורמלית", ההגיונית שלך – היא תגרום לך ולכולם לרע.

מה שיקדם את האנושות למצב טוב יותר הוא לא צמצום או הגדלת הצריכה, אלא רק יחס ברור לכל מה שקורה לנו. אנחנו צריכים להחליף את אופן הקשרים בינינו. רק מזה יגיע הטוב. לכן לפני שאנחנו ניגשים לבצע איזושהי פעולה, אנחנו צריכים ללמוד על המערכת החדשה ובאיזה אופן היא פועלת.

עלינו להעלות את כל האנושות מעל לקו העוני, וכל יתר הפיתרונות לבעיות העולם תלויים בתיקון היחסים בינינו בלבד.

בכך שאני מחלק לך יותר או פחות, אינני משנה את היחס שלי אליך. אני יכול לתת לך מיליונים ועדיין לשנוא אותך בפנים. אם אני אחלק לכולם, האם זה יגרום לי להשתנות? – זה לא שינוי היחס ולכן זה לא יעזור. כיום, אנשי הכלכלה כבר מגלים זאת.

חלק גדול מהציבור יעסוק בחינוך לחיים בעולם החדש. ודווקא העיסוק ביצירת המדיה, חומרי ההסברה וערכות החינוך, ישפיע על העוסקים בכך, כך שהם יתחילו לפתח בתוכם מערכות הבנה והכרה שמותאמות למערכת האינטגרלית שמתגלה כעת בעולמנו.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 08.09.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest