דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עִמי אתה בשותפות

עִמי אתה בשותפות

ספר הזוהר. הקדמת ספר הזוהר, מאמר "עימי אתה בשותפות", סעיף 63:

"ואותו דבר החכמה הסתום שהתחדש בעוה"ז, כשהוא עולה, הוא מתחבר באלו הדברים של עתיק יומין, ועולה ויורד עימהם, ונכנס בח"י עולמות צפונים, אשר עין לא ראתה אלקים זולתך."

ספר הזוהר מסביר לנו איך אנחנו יכולים להגיע לשותפות עם הבורא. במידה שאנחנו לוקחים שליטה על הרצון לקבל האגואיסטי שלנו, במידה הזאת אנחנו נמצאים בשותפות עם הבורא. כי הבורא שולט על כל המציאות, וכל המציאות נבראה מרצון לקבל. לכן גם אנחנו מבקשים מהבורא לתת לנו לשלוט על הרצון לקבל שלנו. ואז בצורה כזאת, אנחנו מגיעים להשתוות הצורה עם הבורא.

הרצון לקבל שלנו, זה אותו השדה שעליו אנחנו עובדים יחד: גם הבורא וגם אנחנו. אנחנו פועלים על השדה הזה ובתוכו אנחנו נפגשים עם הבורא, ושם הופכים לשותפים שלו. כי אנחנו מבקשים מהבורא כוח שמאפשר לנהל ולשלוט על הרצון לקבל שלנו כמו שהוא שולט עליו. הבורא ברא את כל העולמות, ואנחנו רוצים לברוא אותם, הוא שבר את העולמות ואנחנו מתקנים אותם.

אנחנו הופכים להיות שותפים של הבורא במידה שאנחנו שולטים על פני האגו, על פני הרצון לקבל שלנו. מידות השליטה שלנו על הרצון לקבל קובעות את מידות הדבקות שלנו בבורא ואת המדרגות הרוחניות שלנו. כל סולם המדרגות, זה מדרגות של שותפות יותר ויותר גדולה שלנו עם הבורא, של העבודה המשותפת.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, הקדמת ספר הזוהר, 23.01.2014

 
חיבור לפי התבנית של הזוהר
איך להפוך לילה ליום?
התעוררות של בוקר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest