דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / עם עובדות אי אפשר להתווכח

עם עובדות אי אפשר להתווכח

בעל הסולם, מאמר "השלום": "לפיכך, לא באתי כאן לדבר, אף מילה אחת, אלא רק מתוך בקורת התבונה הנסיונית: החל מן ההכרה הפשוטה, שאין עליה חולק הלך והוכח בדרך אנאליטי, עד שנבא אל קביעת הנושא העליון. ומבחינת המבחן הזה, נחזור ונבא בדרך סינתטי, איך עבודתו ית', מתאשרת ומתאמתת, מתוך ההכרה הפשוטה, מהבחינה המעשית".

אם כך, מתוך המחקר שלנו אנחנו צריכים להגיע להכרה שהדבר היחידי שדרוש לנו בחיים, הוא השפעה לזולת. כל מה שנקרא בחכמת הקבלה "עבודת השם", "אהבת השם" – הכול מתבצע ומתבטא באהבה לזולת או השפעה לזולת.

כיצד נוכל לגלות את זה? היכן אפשר למצוא הוכחה לכך שצריכים להתקיים בצורה כזאת? מהיכן אפשר לקחת כוחות כדי לממש את העיקרון הזה? מדוע אנחנו, לפי טבענו, מנוגדים לו? מדוע העבודה הזאת שנואה עלינו? וכיצד בכל זאת ניתן לבצע אותה? הרי בעל הסולם כותב שהיא מחויבת. משמע, שנתוני המחקר שלנו צריכים להיראות לנו כעובדות שיחייבו אותנו לפעול בהתאם.

למעשה, כך זה קורה תמיד. למשל, מראים לאדם איזה נזק הוא גורם לעצמו על ידי העישון. המומחים מעבירים לו את המסר הזה בצורה כל כך ברורה ומשכנעת, והוא בעל כורחו מפסיק לעשן, על אף שהוא מאוד רוצה. הרי הנזק נראה בעליל, וכל העובדות תומכות בכך. האנושות באמת נלחמת בעישון, ואם יצרני הסיגריות לא היו דוחפים אותן "בדלת האחורית", האנשים כבר היו מתפטרים מהעישון, כמו מכל דבר שמביא לנזק ריאלי.

קל עוד יותר להשיג את הרושם הדרוש, אם מדובר במשהו חיובי, בדבר שמביא תועלת. אם החברה מעריכה ומחשיבה דבר כלשהו, אני באופן אוטומטי נמשך לאותו הכיוון. הילדים גדלים על הערך הזה: רק הוא חשוב, למענו אנחנו חיים.

אפשר בקלות להחדיר לתוכנו ערכים מכל סוג. זה מה שלמעשה קורה באנושות: כולנו שונים, לכל אחד יש דת משלו, אמונה משלו, מנטליות משלו, הרגלים משלו… ולכן מתוך המחקר אנחנו יכולים להגיע להוכחות כאלה, שלא ישאירו לנו שום ברירה אחרת, חוץ מהשפעה לזולת.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום", 28.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
כשהאינטגרליות חודרת לעצמות
להצלת החיים
חשבון בדיוק הפוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest