דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עם מחשבה על העולם שזה עתה נולד

עם מחשבה על העולם שזה עתה נולד

כדי לדמיין לעצמנו במקצת את ההבדל בין הגשמיות והרוחניות, דמיין לעצמך שהעולם הזה הוא חנות, שאליה נכנסת כדי לקנות משהו לעצמך. ובסמוך לחנות הזאת נמצאת חנות לתינוקות שנולדו זה עתה, ולשם אתה נכנס כדי לקנות משהו לתינוק שלך.

ודאי שתרגיש אחרת לגמרי בחנות הזאת, ותתייחס לקניות במחשבה על השפעה. אתה תחשוב רק על זה שלאחֵר (לרך הנולד הזה) יהיה טוב, מפני שמתוך הטבע שלך, אתה אוהב אותו יותר מאשר את עצמך. אתה כל הזמן תחשוב: מה עוד האחר הזה צריך: טיטולים, מזון תינוקות… הכול יהיה מכוון אליו: איך לתת לו את הטוב ביותר עבורו.

יכול להיות שאתה מסוגל לחשוב כך לא רק על הילד שלך, אלא גם על החברים, או על כל החברה, או אפילו על כל האנושות, ואולי אפילו על הבורא.

זה תלוי בגובה היחס שלך לאחרים. זה כל ההבדל בין עבודה למען עצמך לעבודה למען האחרים. קשה לנו להבין מהו אותו כוח האמונה, שגורם לנו להרגיש את החשיבות והנחיצות של המחשבות על האחרים ולא על עצמנו – מה שלא עשינו קודם לכן. בעולם שלנו יש דוגמאות כאלה, אבל הן אגואיסטיות: אנחנו דואגים לזולת רק כשאנחנו מרגישים שאנחנו זקוקים לו.

אז איך אפשר לעשות את אותו הדבר, רק נגד האגואיזם שלנו, מעליו, ולבנות את היחס שלנו לזולת מתוך ביטול עצמי תמידי? אנחנו יכולים להבין את זה אם מדובר על אנשים שקרובים לנו. אם אנחנו אוהבים אותם, אנחנו אפילו מקבלים תענוג מכך שאנחנו מגבילים את עצמנו למענם. בכך אנחנו מודדים את כוח האהבה וההשפעה שלנו, ככל שאנחנו דואגים להם יותר.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 08.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"עקרונות יסוד מתוך הספר ""שמעתי"" – מאמר י""ז
כרם מגודר
השפעה – אמיתית או אגואיסטית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest