דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / על תכונתה הגדולה של הבינה

על תכונתה הגדולה של הבינה

laitman_2009-08_5961-70.jpg

שאלה: למה הרצון של בינה נמצא בצד שמאל (הצד המקבל)?

תשובתי: הבינה היא גבורה (מלשון התגברות), מקום של הקליפות (אותם הרצונות הטמאים). ההשפעה היא דווקא חכמה, ממנה מגיע אור של חום, מילוי ותענוגים.

בזכות תכונת הבינה הנברא מתחיל להרגיש: האם הוא רוצה להשפיע, האם הוא מסוגל לזה. הוא נחלק לרצונות של טומאה וקדושה, לחלק המסוגל להיות כלי לאור ולחלק שאינו מסוגל. החלוקה הזאת לקדושה וטומאה, לבן ושחור, מתרחשת רק בזמן העבודה בכוונה על מנת להשפיע. עד אז לא קיימים לא הרשעים ולא הצדיקים!

הבינה היא השלב הבא של התפתחות החכמה: אברהם הוליד את יצחק, קו ימין הוליד את קו שמאל. הרצון ליהנות גדל בבינה ביחס לחכמה, ורצונה של הבינה, העמוק יותר, מה שלא היה בבחינה של החכמה, היה רק בגדר פוטנציאל. אך כאשר יוצאת בחינת הבינה, אתה מבין שלא ניתן להשפיע בכל הרצונות! ישנם רצונות הרוצים רק לקבל וישנם רצונות שבכלל אינם מעניינים את הבורא! (למשל עשו ופרעה).

הבינה בחלקה העליון היא כוח השפעה טהור, המדמה עצמו באופן מוחלט לכתר. במידה שהבינה יכולה לדאוג ולהעיר את התחתונים, יוצאים מחלקה התחתון גבורות וקו שמאל – קליפה ורשעים גמורים, עליהם כותבת התורה.

מכאן יוצא שגם הכתר, התורה, שהוא האור הגבוה ביותר, יכול להיות סם החיים או סם המוות! הכול תלוי באיזה אופן משתמשים בו…

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 19.03.2010

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/qEJew

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest