דף הבית / המשבר ופתרונו / על סף שינויים גדולים

על סף שינויים גדולים

מתוך שיעור מס' 4, כנס קרסנויארסק

עכשיו מגיעה המהפכה הגדולה בכל ההיסטוריה האנושית, כי היא כבר ירדה לגמרי ממעלה למטה בכל העולמות, כולל השלבים של ההתפתחות האגואיסטית של העולם שלנו, עד למצב הנמוך ביותר שממנו אנחנו מתחילים עכשיו לגדול. את נקודת המפנה הזאת שממנה אנחנו מתחילים לעלות, אנחנו עוברים עכשיו.

ודאי, שבכל מקרה הכול ישתנה. אבל רצוי שאנשים יבינו שהם הולכים לקראת איזה סוף, וחייבים לנקוט באמצעים קיצוניים. אבל השגרה האופיינית לאנושות מרסנת אותה: האגו, הפחד, חוסר הוודאות.

כלכלה, זוהי מערכת עצומה שמקושרת על התחייבויות זה כלפי זה. אפילו אלה שהיו רוצים לשנות משהו, אינם יכולים לעשות זאת, כי הרי יהרגו את כולם. העולם הוא גלובלי, אתה לא יכול לעשות שום דבר בעצמך מפני שאתה קשור עם מאות, אלפי, מיליוני בני אדם אחרים.

ואף אחד לא יכול לשנות שום דבר, אף פעיל מדיני גדול. כל השאר "מאלצים אותו להיכנע". דוגמה בולטת היא, סְטְרוֹס- קָאן, לשעבר ראש קרן המטבע הבינלאומית, שהציע לערוך מספר שינויים בקרן המטבע הבינלאומית. אלה שלא היו מעוניינים בזה עוררו שערורייה, האשימו אותו במשהו שלא היה, והוא נעצר. גם אותם אפשר להבין, הם חיים את היום בלבד מבלי לרצות לדעת מה יהיה מחר.

שאלה: יוצא, שאנחנו לא נוכל לתקן שום דבר?

תשובתי: לא, המערכת הישנה תקרוס לא בגלל בני האדם, אלא מפני שהבורא מתגלה יותר ויותר בקשר ההדדי האינטגרלי שלו, והמערכת החדשה הזאת מתקרבת אלינו ללא ליאות כמו אסטרואיד שטס במהירות לעבר כדור הארץ. לכן בקרבנו מתגלה עולם אינטגרלי, אנלוגי, מקושר הדדית, ואילו אנחנו לא תואמים לו לחלוטין.

ולכן הכול יקרוס, ללא קשר אלינו. הקריסה היא בלתי נמנעת. ודאי שאנחנו היינו יכולים קצת לרכך אותה, להכין את עצמנו אליה, בזה שנתחיל להכניס שינויים מסוימים, בכך שמבינים, שאפשר לפחות לעשות משהו פה ושם. אבל אם לא, אז הכול ילך דווקא בדרך כזאת.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בקרסנויארסק, 14.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בנקודת השבירה – מהעבר אל העתיד
עידן המערבולת
צירי לידה מאושרת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest