דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מגע ישיר עם העליון

מגע ישיר עם העליון

אין לנו ברירה, חייבים בכל הכוח לאחוז וללכת ב"קו ימין", ב"אמונה למעלה מהדעת". מניסיון של הרבה שנים אני רואה, שלתלמידים קשה להבין מה זה "קו ימין", שדורש ביטול עצמי, להיות בשמחה, ב"אמונה למעלה מהדעת". בלקסיקון הרגיל שלנו אין מילים כאלה.

יכול להיות, שיהיה יותר מובן אם נסביר את זה בצורה קצת אחרת. אנחנו בדרגה התחתונה מקבלים עזרה מדרגה עליונה במידת הרצון והמאמץ של הדרגה התחתונה להידמות לדרגה העליונה. זה קורה בכל הדרגות: בדומם, צומח, חי ו"מדבר", גם בעולם שלנו וגם בכל העולמות העליונים. לפי המאמץ שהתחתון משקיע, בכך שרוצה להידמות לעליון, הוא מושך מהעליון אנרגיה, השפעה, מחייב אותו לדאוג לו. כך פועלים חוקי הפיזיקה גם בעולם הגשמי וגם בעולם הרוחני.

לכן אם אני עושה מאמץ כדי להיות ב"קו ימין", כלומר להידמות לעליון, להתקרב לצורת העליון, לנסות איך שהוא לעשות פעולות כמוהו, זה נקרא שאני מקבל את צורת העוּבָּר. כי אני הרי רוצה לבטל את עצמי כלפי העליון. למרות שאני כּולִי רק אגו, אבל אני רוצה לבטל את עצמי כלפי העליון, להיכנס לתוכו בכזאת צורה כדי להישאר שם בלתי נראה ולא מורגש, עד כדי כך אני מוסר את עצמי לעליון.

זה נקרא "אמונה למעלה מהדעת", כי אני עושה את זה למעלה מדעתי, מהרגשתי, מרצוני. על ידי זה אני מקבל מהעליון לא רק "אור מקיף", אלא יכול עד כדי כך להתאמץ ולהתרכז יחד עם החברים, הודות לתמיכה הסביבתית, שהסביבה הזאת תתחיל להעביר אליי אור שכבר יתחיל ממש לגדל אותי בעולם הרוחני.

אני נכנס בפועל, באופן ישיר למגע עם העליון. אני לא נמצא סתם תחת השפעת "האור המקיף", אלא מקבל "אור פנימי" אמיתי, "דם" רוחני ("דם", מהמילה דומם), דם שמזין את העוּבר, אור הנפש, דומם דנפש דקדושה.

למה הוא נקרא דקדושה? הדבר נקבע על ידי כך, לקראת מה האדם הולך. ישנן הרבה תורות, הרבה דתות ושיטות. לכן צריך לראות האם השיטה הזאת מביאה לדבקות בבורא, להשתוות הצורה ל"ואהבת לרעך כמוך", ומזה מגיע ל"ואהבת את ה' אלוקיך".

אם השיטה תומכת בזה ומביאה בפועל את האנשים לכך, ומלמדת אותם כיצד לפתח יום יום חיסרון לאהבת הבריות ומזה להגיע לאהבת ה', אז הלימוד הזה נקרא תורת קודש, רוחני. אחרת זה להיפך, הופך להיות "סם המוות", במקום "סם החיים".

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 21.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה ב"קו ימין"
שני סימני הדרכה עיקריים לעלייה
קו אמצעי – הדרך הישרה אל הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest