דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על מה אתה מבזבז את החיים

על מה אתה מבזבז את החיים

laitman_2009-05-28_8348_w.jpg

בעל הסולם, הקדמה לתלמוד עשר הספירות, אות קט"ו: "שאדם כזה, שעדיין חסרה לו "מצוה אחת", יראה את עצמו "כאלו הוא חציו חייב וחציו זכאי". כלומר, שדמה לעצמו, שאותה העת שזכה לתשובה, הרי היא נמצאת באמצע שנותיו… הרי שבחצי שנותיו הראשונים הוא חייב, ובחצי שנותיו האחרונים הוא זכאי".

שאלה: אם האדם רוצה לסיים את התהליך עוד בגלגול הזה, כיצד הוא צריך להשקיע את עצמו בעבודה?

תשובתי: בזמן ההכנה האדם שונא את כולם. ולאחר מכן, הזדונות הופכים עבורו לשגגות, והוא מתחבר עם כולם. אבל זה עדיין לא התיקון המלא, אלא מצב של "חפץ חסד". ולבסוף, במדרגה הבאה, האדם מתחבר עד לדבקות.

אם כן, כל התהליך הזה מכוון לאיחוד. ויש לאדם אפשרות להגיע מהפירוד הגדול ביותר אל החיבור הגדול ביותר.

כל שינוי מצב נקרא בשם "גלגול". אדם יכול לחיות 80 שנה, מבלי להתחיל אפילו להשתנות ולעבור גלגול אחד. מכונית חדשה, או דירה חדשה – אלה דברים שלא שייכים לעניין הגלגול. הגוף הבהמי חי ומת – וגם זה לא שייך לעניין הגלגול.

ומצד שני, כל אחד יכול לסיים את התהליך במשך תקופת חיים אחת. האם הוא יסיים אותו – זאת כבר שאלה אחרת. זה תלוי בו. הוא צריך לרצות לסיים את זה. בכל הבריאה אין כלום חוץ מרצון. אם הרצון הפרטי של האדם הוא קטן, עליו לחפש כיצד להגביר אותו. עליו להיעזר בחכמת הקבלה ובאור שטמון בה. אין אפשרויות אחרות.

ישנם כאלה שבאים אלינו פעם בשבוע, יש כאלה שבאים רק בחגים, ישנם גם כאלה שבאים כל יום, יש כאלה שבאים גם בבוקר וגם בערב, ויש כאלה שמשתדלים להקדיש את כל היום לעיקר ולדבקות. יש מישהו שמעביר כאן את כל היום מפני שזה נוח לו והוא מרגיש כאן כמו עובּר במקום בטוח. ואחרים דווקא רוצים להילחם נגד האגו שלהם. הכול תלוי בכוונה של האדם: כיצד הוא משתמש באמצעים העומדים לרשותו.

שאלה: מה זה "אמצע שנותיו"?

תשובתי: זהו הגיל הסימבולי של 40 שנה, כלומר השלב שבו האדם מסיים את התיקון שלו בבינה. בינה נקראת "ם" סתומה, שהערך שלה הוא 40. רק לאחר המדרגה הזאת אפשר לעבור לקבלה על מנת להשפיע.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 20.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אל הקומה הרביעית, אל האהבה
גלגול נשמה זה שינוי תכונה
כשהאור נמצא, הוא לא מתקן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest