דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / על חקר המוח והדרכים לרוחניות

על חקר המוח והדרכים לרוחניות

laitman_100.gifשאלה: ראיתי מחקר לא מזמן שערכה חוקרת מוח ידועה שעברה בעצמה שבץ ובעת השבץ ניתן לה לראות מה מוחה עובר… היא גילתה שההמוספירה הימנית של המוח אחראית להרגשה שלנו כאחד, להרגשה שאנחנו כאן ועכשיו ואין גבול לגופינו אלא שהכול זה אנרגיה, בעוד ההמוספירה השמאלית שלנו היא הפטפוט המוחי הבלתי נפסק וההגדרה שלנו על עצמנו כנפרדים מהשאר…
זה נשמע לי מאוד קשור למה שאתה מדבר עליו, ולכן יש לי התנגדות מאוד גדולה כשאתה אומר שהקבלה היא השיטה היחידה, שמוציאה אותנו להרגשת הרוחניות. מה תוכל לומר לי על כך?

תשובה: כל מה שאנו מגלים בטבע הגשמי הינו תוצאה של הטבע העליון, לפי חוק שורש (רוחני) וענף (תולדה גשמית). אין שום ניגוד בין שני העולמות, אך העולם העליון הוא עולם הפעולות והעולם התחתון הוא עולם התוצאות (ראו בעל הסולם, מאמר "מהותה של חכמת הקבלה").

מכל המדעים של העולם שלנו לא נוכל להשיג את העולם העליון והסיבות למתרחש, אלא רק עובדות ותופעות חסרות קשר. כל הקשרים והחוקים – למעלה!

בזמנו, כשעסקתי בביו-קיברנטיקה (המקצוע הראשון שלי), ניסיתי למצוא את מקור החיים, את משמעותם ומטרתם. ודווקא זה הביא אותי אל חכמת הקבלה.

בטבע איננו מוצאים ריבוי, אלא ההפך ייחודיות ודיוק. אם זהו חוק – אז הוא אחד, רק בווריאציות שונות, ברמות שונות של קיום. היזכרו איך איינשטיין רצה למצוא את החוק האחד. אם יש אור, כלי וקשר ביניהם – מאיפה יצוצו דרכים רבות להשגת נוסחת הקשר? הרי גם אנו, החוקרים את החוק הזה, נמצאים בתוכו ולומדים אותו על עצמנו! ריבוי, אפשרות לקיום "הרבה דרכים" – דבר הנובע מאי ידיעה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest