דף הבית / משבר עולמי / על חבית של חומר נפץ

על חבית של חומר נפץ

תחילת האיזון במערכת האנושית הכללית תביא לתוצאות חיוביות ותשחרר אותנו מרוב תחומי הפעילות שבהם אנחנו עסוקים היום.

רואים זאת מתוך המחקרים המודרניים. בינתיים מבטינו מופנה אל המשבר הגלובלי במערכות המסחר, התעשייה והכלכלה. ובינתיים גם תחומי החיים האחרים על פני כדור הארץ נמצאים במשבר: במשפחה, בחינוך, בתרבות, ובכל מה שאנחנו עוסקים.

שני התחומים העיקריים שנמצאים במשבר הם הכלכלה והאקולוגיה. הם באמת מסכנים את חיינו, מפני שיוצרים מתח וגורמים לחוסר סדר, מהפכות, מלחמות וכולי. גם האקולוגיה קשורה לכלכלה: אסונות הטבע שהתרחשו בשנה שעברה עלו יותר מכל המשבר הפיננסי באירופה. ולפי התחזית של המדענים, בשנת 2012 הנזק ממכות הטבע יעלה על החוב הלאומי של ארה"ב. מספיק לראות את מה שקרה ביפן אחרי מקרה אחד של רעידת אדמה.

שאלה: אז מה לעשות עם המצב האקולוגי?

תשובתי: זה שייך לבעיית האיזון הכללי. דווקא את זה האדם לא יכול להבין – אנחנו בעצמנו גורמים לחוסר איזון בטבע. ולא רק בגלל שאנחנו מוציאים את כל אוצרות האדמה. האם אנחנו מניחים שהוצאת נפט, גז ומחצבים מהאדמה לא יגרום לתופעות לוואי? הרי אנחנו חיים על פני קליפה דקה משותפת לכל היבשות שצפות כמו אוניות על פני אוקיינוס אין סופי. ואנחנו חיים על פני הבסיס הלא בטוח הזה וחושבים שהוא יציב.

על פי הערכות מסוימות, גובה פני הים עלול לעלות ב- 20-30 מטר. כמה ערים ואנשים יישארו אז על פני השטח? וכיצד הם יחיו?

אנחנו ניצבים בפתחם של אסונות גדולים, אבל האגו פשוט מטשטש לנו את הראייה והופך אותנו לעבדים קטנים שלו, עיוורים וטיפשים. אם לא המשבר הכלכלי העולמי, אנחנו לא היינו שמים לב לשום דבר, כמו שאומרים, "נאכל ונשתה כי מחר נמות". אבל הבעיה היא, שלא מחר, אלא כבר היום אנחנו נמצאים תחת האיום של התפרצות שתוציא את האנושות לרחובות. אז תיעלם המערכת של השליטים שיכולים להרוויח באמצעותה וכל "החגיגה" הזאת תסתיים.

לכן, כבר עכשיו אנחנו רוצים להתחיל להכין את האנשים ולפתח אותם, להביא אותם למצב שצריך להיות בינינו היום. בסופו של דבר, המשבר הנוכחי הוא גילוי של כל הליקויים ביחסים בינינו. אנחנו לא יכולים להמשיך יותר בדרך שבה התחלנו לפני כמאתיים שנה.

מתוך התכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 7, 04.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אל הערבות ההדדית דרך החינוך האינטגרלי
ה"טבע", המילה החזקה הזאת
שני כוחות – חוק אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest