דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על התועלת והנזק של "הכוונות הטובות"

על התועלת והנזק של "הכוונות הטובות"

שאלה: ישנה תופעה עולמית חדשה, מעין "בנקים חברתיים". הם מקבלים השקעות לא בכסף אלא בשעות העבודה. למשל, מישהו משקיע שעת עבודה בגינון, מישהו אחר תורם שעת לימוד במתמטיקה, וכן הלאה. האם יתכן שהאנושות באמת זיהתה את בעיית חוסר השוויון, כאשר היכולות של האדם קובעות את רווחתו?

תשובתי: אני לא חושב שזאת הדרך הנכונה. כרגיל, חוסר הבנה מוביל לעיוותים.

באותו זמן פרופסור יכול לעשות דברים פי אלף יותר גדולים מאינסטלטור ופי מיליון מעובד פשוט. למשל, הוא יבנה מכשיר כלשהו או ימציא משהו שישתמשו בו מיליוני בני אדם.

במושגים רוחניים, בכל מדרגה יש מצב של "חפץ חסד", אבל כל המצבים האלה שונים, כל אחד בדרגתו. אתה בונה השפעה מעל הרצון לקבל שלך ומישהו אחר – מעל הרצון לקבל שלו. זאת אומרת, שאתם לא שווים.

אנשים שמתחלפים במתן שירותים על פי הנוסחה הזאת מבטלים תחרות, מתעלמים מהרצון לקבל – ובלעדיו אי אפשר להתקיים. נראה שכולם נדיבים, כולם מתחלקים שווה בשווה… אבל ההיסטוריה מוכיחה, שהניסיונות ליצור שוויון מלאכותי מובילים להתרסקות עוד יותר גדולה מתחרותיות. ולכן, יוזמות כאלה לא תצלחנה בטווח הרחוק.

ההתקדמות האמיתית נעשית ב"ג' קווים" ולא בקו אחד. זאת חכמה גדולה שאנחנו מקבלים רק מלמעלה, בעזרת המאור מחזיר למוטב. זה לא פשוט. "קו אמצעי" לא מעבירים מאחד לשני. כאן נחוץ מישהו שמבין כיצד לנהל אותך מלמעלה. אתה מתחבר אליו, לומד ממנו, משיג את גישתו – ורק אז תוכל לפעול בעצמך.

בסופו של דבר, אף אחד לא יבין מדוע פתאום "הבנק החברתי" פשט את הרגל. האנשים יבדקו את עצמם, יחפשו סיבות, ואחר כך יגיעו אלינו ויתחננו לעזרה. הם יבינו שכאן מסתתר "פטנט" מיוחד, אף על פי שלא ברור מהו. "יש לכם משהו שבאמת עובד", הם יגידו. אז תובילו אותנו!

קיימות לא מעט יוזמות פרטיות שגם דרכן חייבים לעבור. הרי אחרת האנושות לא תרגיש חוסר אונים ולא תזעק ברמה שלה – בדומה לזעקתם של בני ישראל במצרים…

ולאחר מכן, האנושות תבין שהפיתרון שאנחנו מציעים נובע מהבורא. הם יגיעו אלינו מפני שיש לנו קשר לשורש הרוחני, שנמשך דרך חכמת הקבלה. דווקא זה ימשוך אותם. היום זה דוחה אותם, ומחר הם יימשכו, מתוך ייאוש, מתוך נקודת השבירה הפנימית, כאשר ינסו להגיע להשפעה בדרך שלהם ויפסידו.

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שורת מידע מרצדת בקו האמצעי – פרסומת החיים
הקו השלישי מגיע מלמעלה, ומעלה למעלה
שני שורשים, שמהם צומח עץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest