דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על הקרבת קורבנות, מעשר ואיחוד העם

על הקרבת קורבנות, מעשר ואיחוד העם

תחת המושג "הקרבת קורבנות" ביהדות, הכוונה היא לרצון לתת מעצמך לחברה. מהבשר של הבהמות שהוקרבו בבית המקדש, העניים ומשרתי בית המקדש ערכו סעודות משותפות עבור העָם, וזה היה נקרא "עבודת בית המקדש".

הרצון לתת מעצמך לחברה התבטא בצורה של "מצוות עשה", בצורה של מעשׂר, שהלך לחינוך העָם.

כל אחד היה צריך להביא קורבן בהתאם לעבירה שביצע, שעשה משהו לא נכון. בזמנו, העם היה ברמה רוחנית, וכל אחד קבע בעצמו את החטאים האגואיסטיים שלו, כיוון שהאחרים לא ראו אותם. האדם הרגיש בעצמו שכאן הוא טעה, עשה משהו לא נכון. ואז, כפי שכותב המורה שלי הרב"ש, הוא היה צריך לארגן סעודה, להזמין חברים, לשבת יחד איתם ולהתחבר. וזה נקרא "עבודת ה'".

דווקא בצורה כזאת אנשים מתחברים ביניהם. יחד עם זה, בפנים אצלם נעשית עבודה רוחנית אינטנסיבית, לשם מה הם עושים את זה. אבל מאחר והאדם עורך סעודה, בזה הוא מרומם ומעורר את האחרים, כדי שבפעם הבאה הם ישפיעו עליו יותר ויעזרו לו לא למעוד שנית.

הכול נעשה בצורה רגועה מאוד, דווקא את זה אנחנו עושים היום. בשביל מה אנחנו צריכים בית מקדש גשמי? יש לנו מקום שבו אנחנו מתאספים עם הקבוצה, ושם תקריבו את ה"קורבנות" שלכם. אבל כולם צריכים להקדים בירור אנטי אגואיסטי ברור, אחרת אין לכך שום משמעות.

לכן הקרבת קורבנות, העבודה בבית המקדש וכל שאר הדברים, זה לגמרי לא מה שהתרגלנו לחשוב שזה. כל זה מכוון רק לקשר בין כל בני האדם.

בית המקדש היה מקום התאספות של כל הרצונות, כל התיקונים. משם יצאו אנשים לכל המחוזות ללמד את העָם, ולא היה אף אחד בקרב העָם שלא ידע קרוא וכתוב ולספור. כולם ידעו לעשות הכול. כולם ידעו לעשות עבודה רוחנית, הודות לתמיכת המעשׂר שנתנו לבית המקדש.

אף אחד לא עקב אחרי אף אחד! כולם היו חייבים לעשות את זה, מפני שאחרת לא היה נחשב שאתה משפיע, נותן. יתרה מזה, אם האדם היה נותן ללא חשק, בכוח, גם זה לא היה נחשב למעשׂר. כמו שחרוט על לוחות הברית: "וכל אדם ייתן מכל הלב". אם זה לא היה בא מהלב, אז זה לא נחשב להשפעה.

ולא תעלה במעלת על מזבחי אשר לא תגלה ערותך עליו. (תורה, ספר שמות, פרשת "יתרו", פרק כ', פסוק כג').

המזבח צריך להיות יותר גבוה ממך, מעל לראש שלך, "למעלה מהדעת", מהידע ומההשגה שלך. כלומר ההשפעה תמיד צריכה להיות גבוהה יותר מכל החשבונות שלך.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 04.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בית המקדש אצלך בלב
הקרבת קורבנות היא התקרבות אל הבורא
ותבוא האם…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest