דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / על איזה איחוד מדברת חכמת הקבלה?

על איזה איחוד מדברת חכמת הקבלה?

שאלה: אני בן 40, אני כבר דור רביעי בארץ, שירתתי בצבא, ראיתי איחוד בין אנשים, ערבות ביניהם. וכך גם עכשיו ברחובות ישראל, אני רואה שהעם שלנו מאוחד מספיק: אם למישהו הייתה תאונה או שקרה לו משהו ברחוב, כולם באים לעזרתו. וכך גם בזמן המלחמה, בכל העולם אין כזאת דוגמה לאיחוד ועזרה הדדית כמו בעם שלנו. אני לא מבין על איזה איחוד אתה מדבר, על איזו ערבות שצריך להגיע אליה?

תשובתי: נכון, מצד אחד היהודים מרגישים שהם נמצאים ב"סירה אחת", שייכים לעם אחד, מקושרים ביניהם על ידי איחוד. ישנה ביניהם קירבה מיוחדת, כתוצאה מההיסטוריה הקשה של העם שלנו שנפלה בגורלנו. אנחנו באמת אחים לצרה, ודווקא זה מקרב אותנו בינינו. אבל אין זה אומר שאנחנו כאלה גם בזמנים הטובים.

האיחוד שעליו מדברת חכמת הקבלה, ושהתורה דורשת מאיתנו, זה להיות "כאיש אחד בלב אחד", "כל ישראל חברים". חבר, נובע מהמילה "חיבור". העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך", זה לא חלום שלא ניתן להגשימו ולא מילים יפות, אלא תנאי אמיתי שעל ידו אנחנו משיגים חיים מיוחדים מאוד, כשאנחנו עולים לדרגת קיום אחרת, למימד אחר לגמרי, לנצחיות ושלמות. זה לא מה שאנחנו רואים היום בעם ישראל… אם היינו מתקרבים לפחות במקצת לאיחוד כזה גם בזמנים רגועים, ולא רק בזמנים של מלחמה או אינתיפאדה, אז לא היו באים אלינו בשום טענות ודרישות לא שכנינו ולא שאר אומות העולם.

שאלה: כלומר, אם נהיה אחים "לשגרה", אז לא נצטרך להיות אחים "לצרה"?

תשובתי: בוודאי!

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM בתאריך 25.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest