דף הבית / קבלה ומדע / חכמת הקבלה – יסוד כל המדעים

חכמת הקבלה – יסוד כל המדעים

שאלה: המדען האמריקאי פרופ' פיימן, דיבר על הפיזיקה הקוואנטית כמדע שאף אחד לא מבין, למרות שרבים משתמשים בו בצורה נכונה. האם המצב בחכמת הקבלה דומה? כלומר, לעיתים קרובות התלמידים שלך מתלוננים שהם אינם מבינים את "תלמוד עשר הספירות". אבל האם הם יכולים איכשהו להשתמש בו?

תשובתי: לא, הם לא יכולים להשתמש בלימוד הזה, חוץ מאלו שכבר עולים במדרגות הרוחניות ונמצאים למעלה מהשגות הגוף הגשמי. בזמן הקריאה ב"תלמוד עשר הספירות", התלמידים שלי לא מבינים מה שכתוב שם. זה בסך הכול לימוד של שיטה שמפתחת באדם חוש חדש. כשהוא קורא, לומד ומאוד רוצה להשיג את מה שכתוב, אז הדחף הפנימי של הרצון שלו מפתח בתוכו תכונות שעדיין לא התגלו, ולאט לאט הוא מתחיל להבין ולהרגיש על מה מדובר.

בעיקרון, זה דומה לאיך שהאדם מתפתח בעולם שלנו. כי כשאנחנו נולדים, אנחנו לא מבינים שום דבר. השאיפה לדעת, הקנאה, רגש התחרותיות, דוחפים אותנו קדימה, וכך אנחנו מתפתחים מבלי לדעת לקראת מה. ילד חוזר באופן אוטומטי על דבריהם של מבוגרים, אבל לגמרי לא מבין את משמעות המילים, ובאופן לא מודע עושה את אותן התנועות שעושים המבוגרים. כך גם בחכמת הקבלה.

שאלה: בעצם, כמו שאמר פרופ' פיינמן, הפיזיקאים לא מבינים את השורשים של חוקי הפיזיקה, אלא רק משתמשים בהם. האם המקובלים מסוגלים ללמד את הפיזיקאים את אותם היסודות שעליהם היא בנויה?

תשובתי: הדברים הפשוטים ביותר, אשר באותו הזמן הם גם המורכבים ביותר, נמצאים ביסודה של הבריאה כולה. אני חושב שמתישהו ייכון הקשר בין חכמת הקבלה וכל שאר המדעים, השיטות והתיאוריות, בהם משתמשת האנושות. חכמת הקבלה, בהיותה חכמה על תפיסה של הבריאה הכללית, השקפת העולם, תפיסת העולם, היא יכולה לתת בסיס לכל שאר המדעים ביסוד הבסיסי של הקיום שלהם. אבל איני יכול לומר מתי זה יקרה, מפני שאני אישית לא יודע איך ליצור מגע עם המדענים כדי לקבוע בסיס משותף של חכמת הקבלה והמדע. אנחנו צריכים להשתדל להבין זה את זה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חכמת הקבלה ומדע", 7.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest