דף הבית / חינוך, ילדים / עוני במשפחה, איום לדור הצעיר

עוני במשפחה, איום לדור הצעיר

laitman_2010-12-14_9651_us.jpg

חוות דעתו של פ. דְרֵקְסְלֵר (Dr. Peggy Drexler), מומחה במחקרי המינים: מחקר של Federal Reserve: הרווחה הכללית של המשפחות ירדה ב- 40%! בתחומים כה חיוניים, כגון: דיור ועבודה, המצב הכללי ממשיך להיות מורכב, מלא כאב וייאוש. המצב הזה לא ישתנה בשנים הקרובות.

כשמשפחה נאלצת להיאבק בעוני, היא משתנה. אז מסביב לשולחן מתיישבים הדאגה והדיכאון. הילדים, שמגיבים ברגישות ובפתיחות על מצב רוחם של ההורים, מרגישים תמיד שמשהו השתנה בבית. הם מגיבים אפילו לשינויים הלא משמעותיים בקצב של הדברים היום יומיים.

מה שגרוע עוד יותר, זה שהם יכולים לראות איך המשפחה מאבדת את הדירה, איך מעבירים אותם לבית ספר אחר, איך משתנה הסביבה שלהם. הם יכולים להפוך להיות עדים למריבות ואפילו למכות בין ההורים, לראות איך נקרעים הקשרים הרעועים תחת השפעת הלחץ התמידי החזק, שקשור בצורך לשרוד איך שהוא ולמשוך עד סוף החודש.

ילדים שנתקלו בעוני כתוצאה מהמשבר הכלכלי, הופכים בסבירות של פי שלושה לעניים בחייהם הבוגרים, מאשר אותם הילדים שבמשפחותיהם הצליחו לשמור על הרווחה. מסיבת המשבר ניזוקו הביטחון בעתיד, התוכניות והתקוות.

מי שנפל בחלקו לגדול תחת דיכוי של אי וודאות איומה, יעביר את חוסר הביטחון הזה לאורך כל חייו.

תגובתי: חינוך אינטגרלי מחייב ליצור בתי תבשיל ציבוריים, מועדונים, מגרשי משחקים, לפתח תעסוקה התנדבותית עם ילדים, ליצור פעילות תרבותית להמונים ובאופן כזה ליצור סביבה, שבה יגדלו אנשי העתיד ולא טיפשים. הבעיה היא לא באמצעים, אלא ברצון לארגן, אבל זה נעצר על ידי האגו שלנו…

ידיעות קודמות בנושא:
הילדים הם הקורבנות של משבר המזון העולמי
הרוסים מתרוששים, וזה מסוכן למדינה
ההורים אשמים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest