דף הבית / עולם של מתן שוחד

עולם של מתן שוחד

שאלה: הנפח השנתי של מתן שוחד בעולם מוערך בטריליון דולר. עם זאת, הכלכלה העולמית מאבדת עוד 2,5 טריליון דולר בגלל פעילות של שחיתות. לפי הנתונים של האו"ם, במדינות המתפתחות, ההפסדים שקשורים בשחיתות, עולים על הנפח הרשמי של עזרה למטרות התפתחות פי עשרות מונים. באיזה עולם אנחנו חיים?

תשובתי: אנחנו חיים בעולם אגואיסטי שבאמת לא יכול להיות מסודר בצורה אחרת. אם האדם מנוהל על ידי האגו שלו ולא קיבל חינוך אחר, אז הוא חושב רק איך יוכל להרוויח באופן מרבי מכל משרה, מכל עבודה. זוהי משאלה טבעית של האגו שלנו. כך אנחנו בנויים, זה הטבע שלנו. איך אדם יכול להגביל את עצמו, לא לקחת, לא לגנוב, לא לנצל את ההזדמנויות שלו במקום עבודה? הוא בהכרח יעשה זאת.

המקדם של פעולה מועילה לחברה האנושית הוא למעשה אפסי. הכול נגנב לחלוטין!

שאלה: יוצא, שלמעשה כל אדם בעולם הזה לוקח שוחד?

תשובתי: בוודאי. האם הוא מייצר את כל מה שדורשת ממנו החברה? ואם הוא מחסיר מהחברה אפילו מעט מהכוחות שלו מהידע שלו או משהו נוסף, זו כבר גניבה. אנחנו לא יכולים לעשות דבר כנגד זה ללא חינוך של האדם.

שאלה: באיזה מקרה האדם לא ייקח שוחד או יגנוב?

תשובתי: במקרה שבו יהיה לו שכר עליון. הוא יתחיל לתת הכול לאנשים, כדי לקבל כשכר קשר עם הבורא. אם אדם יתייחס לכל בני האדם כמו לעצמו, אז ביחס כזה בינו לבין בני אדם אחרים הוא ימצא "דלת סודית", כמו שהייתה ל"סבא קרלו מאחורי תנור חימום מצויר", יציאה לגן עדן, לעולם הרוחני. שם הכול מתנהל לפי חוקים אחרים, לפי חוקים של השפעה ואהבה. אנחנו חייבים להשיג זאת. היום אנחנו עומדים בפני הזדמנות כזו, ולכן כל מה שנגלה בעולם הזה בעתיד, זה עד כמה הוא בלתי נסבל וכך נתקרב לממש את ההזדמנות הזאת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 14.12.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest