דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עולם שבו מחלקים מתנות

עולם שבו מחלקים מתנות

הגדלת מספר ה"מתנות", שאני לומד דרכן את פעולתו של המקור שנסתר ממני, של הנותן, נקרא "עולם היצירה".

הגילוי של ההרגשה, של היחס של הנותן כלפיי, כלומר של האהבה, נקרא "עולם הבריאה".

וכאן, בדרגה הזאת, מתחיל הלימוד של הצורה, מפני שבדרגה הזאת האהבה נבדלת מהמתנה.

אם הנותן חשוב לי (ואני צריך להשתוקק לכך שהוא יהיה חשוב לי, ולא המתנה עצמה), אז אותן התכונות, אותן הצורות, אותם השינויים שהוא מזמין בי, מכוונים אותי אליו. ואני כבר הופך את כל אותם השינויים שהוא מייצר בתוכי בחזרה אליו. אני משתדל בתכונות החדשות ששונו בי, שהוא הוליד בתוכי, להידבק, להתחבר עימו, להיאחז בו.

וכך, לאט לאט יותר ויותר, במידת גידול מספר ה"מתנות", הקבלה של השינויים החיוביים ממנו בתוכי, אני כל הזמן משתדל להידבק אליו. בסופו של דבר, נשארת בי רק הרגשת האהבה, הקשר, ולא המתנות עצמן, מפני שזה בסך הכול אמצעי ראשוני.

אחר כך מתבצעת ההבדלה הסופית של הצורה מהחומר, כאשר אני לגמרי עובר יחד עם הבורא, ששולח לי את הפעולות וההשפעות הללו רק להרגשות, והמתנות נעלמות, אין כבר שום צורך בהן. אנחנו כבר משיגים, מרגישים לגמרי זה את זה: הנותן והמקבל. הוא גם כן מקבל בחזרה ממני תשובות ופעולות זהות. ואז אנחנו מרגישים את עצמנו מחוברים. ההרגשה משותפת הזאת "אני והבורא יחד" נקראת "נשמה".

בעולם שלנו אין נשמה. ישנה רק נקודה, שמכוונת ומושכת אותנו אל הנשמה, להשגת הבורא. החלק של הבורא שבנו, התכונות שלו בתוכנו נקראות "נשמה". וכמובן, שהנשמה הזאת מתחלקת לחמישה חלקים של השגה הדרגתית של הבורא, שאותם אנחנו מכנים "מלכות", "זעיר אנפין", "בינה", "חכמה", "כתר", או "נפש", "רוח", "נשמה", "חיה" ו"יחידה", לפי המילוי של החלקים הללו.

מתוך השיעור הווירטואלי, 02.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ארבע דרגות של אהבה
מתנות בלתי צפויות של הבורא
לגלות את טובו של הבורא, ולא את המתנות שלו

One comment

  1. אני לומדת שנתיים בעיקר דרך האינטרנט. אני מרגישה שהמתנה הגדולה ביותר לנשים היום היא לשתף באופן שווה נשים בלימוד. משהו השתנה בדור הזה, הנשים של היום הן נשים שמשתוקקת ללמוד, שיש להן חיסרון גדול לכך. זה לא סתם כך קורה.
    הנה אני מבקשת ממך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest