דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אמנות העבודה ב"קו האמצעי"

אמנות העבודה ב"קו האמצעי"

Laitman_2011-02-12_0348_w.jpg

מתוך הכנס בנובוסיבירסק. שיעור מס' 1

שאלה: מה זאת העבודה ב"קו האמצעי" ואיך אפשר להרגיש אותו?

תשובתי: למעשה "הקו האמצעי" לא קיים. כי בטבע פועלים רק שני כוחות: כוח ההשפעה (צבע אדום בציור) וכוח הקבלה (צבע שחור בציור). והאדם הוא לא זה ולא זה. שני הכוחות יורדים מלמעלה. ישנו כוח ההשפעה, שברא את כוח הקבלה שהפוך אליו. ושני הכוחות האלה, נניח הפלוס והמינוס, הם שקיימים בטבע. מהם נובע הכול: הדומם, הצומח והחי. האדם, במובן של "בריאה רוחנית", קיים בהשוואה, בחיבור בתוכו של שני הפרמטרים האלה.

"מסך" זה פלוס, אגו זה מינוס. אדם, בכך שמחבר אותם בתוכו בצורה נכונה, מעל לאגו שלו, בכך שהולך ב"אמונה למעלה מהדעת", מייצב את "הקו האמצעי" הזה. בזה כל האמנות.

כלומר, מצד אחד, אני הולך להתקרבות עם החברים בניגוד לאגו שלי, כי אנחנו הרי מגלים את העולם הרוחני רק בקשר בינינו (שדה צהוב בציור). והאגו שלנו (העיגולים השחורים בציור) נשאר וגדל עוד יותר.

בינינו מופיעים "ספירות" ו"עולמות", שבהם הכול מתגלה. העולם העליון נמצא מחוצה לנו, מחוץ לאגו שלנו, מעליו, מעל לקשר בינינו. ולכן כל חכמת הקבלה נבנית על העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך". למה? מפני שכאשר אתה עובד על זה, יוצא מתוך עצמך, בונה בצורה חיצונית כזה חיישן, אז אתה מתחיל להרגיש את כל הכוח העליון הממלא. תקרא לו בורא או הכוח העליון, איך שאתה רוצה.

זוהי העבודה שלנו, והיא ממומשת ב"קו האמצעי".

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בנובוסיבירסק, 07.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שני שורשים, שמהם צומח עץ
הקו השלישי מגיע מלמעלה, ומעלה למעלה
הרוחניות היא הקו האמצעי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest