דף הבית / חינוך, ילדים / עולם גלובלי – היעלמות המשפחה והילדות

עולם גלובלי – היעלמות המשפחה והילדות

חוות דעתה של אנה וורגה, ד"ר לפסיכולוגיה: המוסד המשפחתי משתנה באמת. הרי כל הסיבות המקובלות לנישואין נעלמות! למה הם נחוצים? אם נניח בצד את ההיבט הרגשי, אין שום משמעות לנישואין. במיוחד אם נתאר לעצמנו משפחה עירונית קרייריסטית, שבה גם הבעל וגם האישה עובדים, אין להם ילדים, ואין להם מושג שהילד זקוק לשני הורים. היום כל עבודות הבית תלויות במקורות חוץ: הילדים נמצאים עם המטפלת, המנקה מסדרת את הבית, אנחנו אוכלים במסעדות. לפני כן, בחיי המשפחה נדרשה השתתפות מצד כל בני הבית, היה צורך לפחות בשניים כדי להתקיים בנוח.

עכשיו, כמו בימי הביניים, הילדות כקטגוריה חברתית, מתחילה להיעלם. מחסום המידע בין הדורות קורס. אם קודם, על מנת להתבגר, הילד היה צריך ללמוד לקרוא, עכשיו הוא יכול לצפות בטלוויזיה, לגלוש באינטרנט. הנכדה יכולה לראות מה שרואה סבתה בטלוויזיה. לא ברור כיצד ומה אפשר ללמד את הילד, כי נעלם הרעיון שילד זקוק למשהו יוצא דופן.

אין לנו מושג תרבותי כללי כיצד לחנך את הילד בתוך המשפחה. אצל כל אחד מתחיל השיגעון שלו – או שמלמדים את הילד בו זמנית קריאה, ריקודים, חשבון וטניס, או שעד גיל שש שמים לו חיתולים. הבעיה היא, שהעקרונות שעזרו להוריהם להסתגל מבחינה חברתית אינם עובדים עם הילדים המודרניים.

היום תהליך הלימוד של הילדים נעשה דרך האינטרנט, ולא בבית הספר, בחצר או בחוגים. והמבוגרים אינם מספיקים להדביק את קצב התפתחותן של הטכנולוגיות האלו, ואינם יכולים יותר להשתלט על ילדיהם.

ידיעות קודמות בנושא:
האם הילדים הם רכוש המדינה?
עולם גלובלי, תחרות גלובלית
על הרס המשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest