דף הבית / קבלה ומדע / טבע / עוּבר ללא ביצית

עוּבר ללא ביצית

שאלה: בקרוב תתאפשר הולדת ילדים ללא השתתפות ביצית. ניסויים מסוג זה נערכים בינתיים על עכברים, ולפי מחקרים שפורסמו בשבועון "Nature Communications", כבר הצליחו להוליד באופן זה עכברים בריאים, על ידי כך ש"שכנעו" את הזרע שהוא מפרה ביצית רגילה. אחת האפשרויות העתידיות היא שתאים רגילים מגוף האדם בשילוב עם זרע יוכלו ליצור עוּבר. במילים אחרות, הורים יוכלו להיות שני גברים או גבר אחד שייקחו ממנו את התא ואת זרע. לאן ניסוי כזה מוביל?

תשובתי: זה מוביל אותנו להבנה שהקיום החלבוני שלנו זו בהמה פרימיטיבית מאוד. אפשר לבצע ניסויים, אבל אני לא חושב שהאנושות תזדקק ללידת בני אדם בדרך זו, מפני שביכולתנו להפוך את חיינו לפשוטים, מוצלחים ומסודרים, ללא השקעה של כוחות רבים ברובוטכניקה ביולוגית. בין כה וכה השאלה על משמעות החיים תופיע באדם: בשביל מה הוא קיים? האם בשביל לקיים תפקודים ופונקציות מסוימות? אמנם אפשר יהיה בדרך זו ליצור חברה מחולקת למעמדות, מפועלים ועד לרמות הגבוהות ביותר, להפוך חלק מהאנשים למשרתים, אחרים לחיילים, וקבוצה אחרת של מנקים וכולי. אך מה התועלת מכך? יישאר מעמד שיחליט את מי ליצור ומכמה בני אדם שייווצרו על ידם להפיק תועלת.

איני סבור שתכנית הבריאה תוכל להתקדם בדרך זו, מפני שלטבע יש תכנית משלו שלא אנחנו מפתחים, אלא היא זו שמפתחת אותנו! אנחנו בכל מקרה נצטרך לממש את תכנית הבריאה, להשיג סביבה יחידה, הדדית, אינטגרלית של כל האנושות ובאופן כזה לגלות בינינו את התכונה שנקראת "בורא". במצב כזה נוכל לעלות לדרגה הבאה שבה הגופים שלנו כבר לא קיימים. אין כל טעם לעשות ניסויים עם תאים, בדרגה הבאה יהיו ניסויים אחרים בחומר נעלה יותר, בתכונות נעלות, ולא בחומר החי. שם נימצא במצב של שלמות, אין סופיות. אני סבור שנגיע לכך הרבה יותר מהר מאשר להצלחה חלקית, לפחות בניסויים הביולוגיים שלנו.

שאלה: איך אפשר להביא את כולם כמה שיותר מהר למצב החדש?

תשובתי: רק הייסורים ידחפו את האנושות לפתרון הבעיה, אנחנו מכינים בינתיים את השיטה. כאשר האדם ישאל את עצמו: "מה התועלת בחיים האלה? מה המשמעות שלהם?" כתוצאה מייסורים פיזיים ומוסריים שמייסרים אותו, וכתוצאה מחוסר מילוי פנימי, אז הוא יפנה לשיטה שלנו, שכבר תהיה מפותחת ומוגשת בצורה נוחה לכל משתמש.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 14.9.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest