דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / היחס של חכמת הקבלה לדתות

היחס של חכמת הקבלה לדתות

שאלה: אני תלמיד שלך כמעט 8 שנים, אני מכבד אותך ומודה לך על השיעורים ושואף לממש בחיי את לימוד חכמת הקבלה. חונכתי על פי המסורת המוסלמית, לכן אני מוטרד בזמן האחרון מדבריך לגבי הדת המוסלמית, מהשאלות ששואלים אותך ומתשובותיך בקשר לסכנה הנובעת מהאסלאם ומהמוסלמים.

אני לא מאמין שאתה נגד האסלאם או נגד כל אמונה אחרת, אבל לא יכול שלא להרגיש כאב בכל פעם כשמתחילים דיבורים ודיונים בקשר לאסלאם. אני לא בטוח שתשובותיך מתקבלות תמיד בצורה נכונה על ידי רוב תלמידיך ומאזיניך, אני חייב לומר, שאפילו בקרב כמה תלמידים המקורבים אליך יש רחשי לב אנטי-מוסלמיים. אני לא מוסלמי דתי, אבל אני מכיר הרבה מוסלמים, כולל משפחתי, שהם בני אדם טובים, שמממשים את אמונתם בצורה הטובה ביותר ללא רגשי שנאה ורוע ביחס לאחרים. תלמידיך המוסלמים לוקחים על עצמם סיכון רב בכך שהם הולכים בעקבות לימוד חכמת הקבלה, ואני בטוח שאתה מבין זאת. אני לא יודע מה הפתרון של הבעיה, אבל ללא ספק, אני בספק אם זה מועיל, אפילו שלא בכוונה, ליצור רושם שאיזו דת מזיקה יותר מדתות אחרות. אני מאחל לך הרבה בריאות והצלחה תמיד.

התייחסותי: חכמת הקבלה לא נגד דתות, הן כולן נולדו ממנה. ״בעל הסולם״ אף כותב שב״גמר התיקון״ של טבע האדם יש מקום לכל הדתות. אני רק נגד העיוות של הדתות שאנו עדים לו היום, היהדות הפכה לשיטה רק לביצוע פעולות מכאניות, הנצרות עוסקת בקישוטים חיצוניים בלבד, ואילו דת האסלאם מפגינה את השנאה שלה לכולם ובכל תחום. המקור של כל הדתות, זו חכמת הקבלה (ראה מאמר של ״בעל הסולם״, "מהות הדת ומטרתה") שקוראת רק לאיחוד ואהבה בין כל העמים בעולם מעל האגו שלנו. לכן איני יכול לשנוא את האסלאם האמיתי, אלא רק את החלק המעוות שהופך היום לשנאה ממשית כלפי כל הדתות האחרות, ולשנאה אפילו בתוך האסלאם.

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest