דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עד שהתולעת תגדל להיות אדם

עד שהתולעת תגדל להיות אדם

ממעלה למטה מערכת ההנהגה העליונה, נקראת "עץ הבריאה", היא יורדת אלינו בצורה מושלמת: כל חלקיה מקושרים בצורה נכונה, כל אחד מחובר עם האחרים בהרמוניה מוחלטת, ניזון מכולם ומזין את כולם, בהתאם למדרגה שלו ולעוצמה הכללית של המערכת ובכך יוצר ספירה אחת כללית (ספירה היא סמל של שלמות).

הכול חדור ב"הארת השכינה", האור ממלא את כל הרצונות הנמצאים בהרמוניה הדדית והמשלימים זה את זה. החוק של המערכת הזאת הוא: על כולם לפעול רק באינטרסים המשותפים שלה, בהדדיות ובהכרה. מבנה כזה נברא מצד האור, מצד ההשפעה, מצידו של הבורא. אך אנחנו נכללים במרכזה של המערכת הזאת, כחלק השבור שלה, עלינו להשׂיג את המערכת כשבורה, כהפוכה לצורתה האמיתית, כך אנחנו מגלים את השבירה שלנו. צורתנו הפוכה לצורת המערכת, ויוצא שאנחנו נמצאים בעולם נפלא של אור והרמוניה רוחנית, אך בגלל שאנחנו מנוגדים למערכת באגואיזם שלנו, אנחנו רואים את העולם בצורה הפוכה לגמרי.

האור העליון בכוונה מסתיר מאיתנו את כל המציאות המושלמת, כי זה היה נורא להרגיש את השלמות שלה! לכן, אני רואה רק חלק קטן של המציאות שמסביבי, שאותה אני מסוגל לספוג על ידי האגואיזם השפֵל שלי, וחוץ מזה אני רואה אותה בצורה הפוכה, הכול רע, הכול מרושע! ובמידה שאני מתקן את עצמי ורוכש רצונות של השפעה, מתגלה לי יותר ויותר הספירה הזאת, היא מתרחבת ומראה לי שאני יותר ויותר גרוע! אך באותו הזמן, אני כבר מקבל כוחות השפעה ומתקן את עצמי ואת המציאות שלי.

כך זה נעשה עד שהתפיסה שלי מתרחבת על כל הספירה, וחובקת את כל "העץ", את כל המערכת, ואני יכול להתכלל בתוכה בצורה נכונה ובשלמות, בכל הכוח. בינתיים, אנחנו קיימים במרכזה של כל הבריאה הזאת בצורה ההפוכה לה, נעולים בתוך העולם הקטנטן העצמי שלנו, כמו התולעת בצנון המָר.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 19.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לא כל העולם הוא צנון מר!
אני וט' הספירות שלי עם אור הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest