דף הבית / המשבר ופתרונו / עברנו את השלב הראשון. מה הלאה?

עברנו את השלב הראשון. מה הלאה?

שאלה: בישראל כבר נעשית החדרת השיטה האינטגרלית ובמקומות אחרים היא רק מתחילה לעשות את צעדיה הראשונים. אבל כדי לעשות א הצעד הזה דרוש איזה אומץ ותמיכה מסוימת…

תשובתי: אצלנו בישראל ישנם תנאים מסוימים. כאן האווירה שונה לחלוטין, ישנן נטיות שונות עבור כל הנתונים הראשוניים. ואילו במדינות אחרות התהליך הזה עובר הרבה יותר קשה. אני חושב שזה צריך להיות בכזאת דרך כמו נניח, בצפון אמריקה. עכשיו מתחילים שם להתקרב לשלב השני.

השלב הראשון התחיל מתנועות המחאה של "לכבוש את וול סטריט". תנועות כאלה היו בהרבה ערים באמריקה ובקנדה. האנשים שלנו לא השתתפו בתנועות המחאה עצמן, מפני שזה חסר תועלת להחליף אחד בשני, אף פעם המהפכות לא הביאו שום דבר חוץ מייסורים. לכן אנחנו יוצאים לפעולות מסוג זה רק כדי לחלק את החומר שלנו.

בהתחלה אנחנו נתקלנו בהתנגדות כלשהי, המשטרה התייחסה אלינו בחשד ובחוסר אמון. אבל לאחר שהם גילו איזה חומר אנחנו מפיצים, הם הפסיקו להתנגד. באיזו שהיא צורה במדינות שונות החומר הזה עובר דרך השלטונות, המשטרה, וזה מתקבל בהסכמה פנימית, כלומר כבר לא נוגעים בנו, מרשים לחלק עלוני מידע ומתייחסים אלינו בכבוד.

זהו השלב הראשון שאותו עברנו.

מאז תחילת המחאות חלפה כמעט שנה. ועכשיו מתרחשת תופעה מעניינת. מאחר ואנחנו כל הזמן מחלקים פליירים חדשים, אנשים רואים שיש לנו חומר מאוד הגיוני. בפליירים האלה אנחנו מתחילים להסביר באופן הדרגתי את השיטה האינטגרלית – מדוע שום דבר לא עובד חוץ מחיבור ואיחוד. וכאן כבר השלטונות מתחילים לעזור לנו בצורה פנימית במשחק הזה. וגם המוחים עצמם כבר מבינים שיש לנו כוח פנימי, רעיון, דבר שלא נמצא אצלם. אצלם קיים רק – "נשבור חלונות ראווה, או נכה זה את זה, ניקח מאלה ונעביר לאלה". מובן, שלזה לא מסכימים לא המדינות ולא המשטרה וגם לא אלה שמהם רוצים לקחת. ואילו אנחנו, להיפך, בזה שמעמידים את עצמנו נגד האחרים, מוצאים את עצמנו מבוקשים. הם רוצים שנהיה לצידם, כדי לתת תוקף לתנועות שלהם, לכן מזמינים אותנו.

כאן נוצר שיתוף (סימביוזה) מאוד מעניין: תנועות המחאה ואנחנו מעוניינים בזה, כדי לכוונם לנתיב הנכון.

"אתם צודקים, אין בעולם הזה שום דבר טוב, צריך לשנות את הכול. הדבר היחיד הוא שצריך לשנות באופן כזה. תסתכלו בעצמכם. האם אתם תתחילו עכשיו להרוס את כל מה שקיים? ומה אתם תבנו? יש לכם תוכניות, אפשרויות, רעיונות? יש לך משאבים שהוכנו מראש? לא! ואילו אנחנו מציעים פיתרון שכרוך באמצעים מועטים. הכול תלוי רק ברצונות שלנו, אנחנו יכולים לעשות את זה".

היום מזמינים אותנו לכל מיני פורומים שבהם מובעות כל מיני דעות. אנחנו באמת הפכנו למבוקשים. זמן רב לא יכולנו למצוא מגע, מפני שכולם ניסו "לאסוף" אותנו תחתיהם, בזה שהרגישו שקיים עוד איזה כוח נוסף. ואילו עכשיו כבר לא, עכשיו הם מבינים שצריכים לפחות להיות שווים איתנו. אנחנו נכנסים בהדרגה לתוך התהליך הזה, אבל נשארים עצמאיים.

עכשיו מתחיל השלב הבא ולצערי, בצפון אמריקה בקשר לכך יש לנו פער גדול, חסרים מורים של ההשכלה האינטגרלית. אנחנו צריכים מהר מאוד, בקצב, להכין מורים ומחנכים ולתת לאנשים הרצאות והסברים במקום פליירים. זה השלב הבא.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 20.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אופנה לשינוי אינטגרלי
הפופולאריות של השיטה האינטגרלית
ערבות-וול-סטריט, סטייל בוסטון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest