דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבודת הנמלים של האור

עבודת הנמלים של האור

laitman_2009-07-21_0191_us.jpg

שאלה: מדוע תהליך התיקון הוא כל כך איטי?

תשובתי: תהליך התיקון הוא בכלל לא איטי. אנחנו פשוט לא מכירים את כל הטבע. אף אחד מאיתנו לא יודע בכמה מיליארדי קשרים הוא מחובר עם כל האחרים, ואֵילו שכבות מסתתרות בעומק הרצון שלו.

האדם בכלל לא מרגיש את הרצונות והתכונות שלו, וחושב שאין לו כלום חוץ מאותם דחפים בהמיים שהוא מרגיש בתוכו. והאור העליון משפיע עלינו, מנקה, ועושה סדר בכל השכבות התחתונות של הרצון שלנו.

תאר לעצמך: עכשיו אתה לומד, אבל מה אתה באמת עושה? אתה יושב עם הגוף הפיזי, הגוף הבהמי שלך, מסתכל בספר ולומד מתוכו, במקרה הטוב, 1% ממה שכתוב, ובשכל הבהמי והגשמי שלך, ברצון האגואיסטי, אתה קובע כיצד להשתמש בכל זה בצורה הטובה ביותר לתועלת עצמך.

אבל יחד עם זה, יש לך קשר מסוים עם שיטת התיקון (התורה), אפילו אם הוא אגואיסטי. זה אפילו עדיין לא "לא לשמה", כי אתה הרי חושב רק איך להרוויח ולהתעלות מעל כולם. אבל בכל אופן, במצב הזה כבר נוצר קשר מסוים בין השכבות הגשמיות שלך, השכבות האגואיסטיות שלך, לבין התורה, מפני שהביאו אותך ללמוד, ועכשיו אתה מסתכל בספר, אפילו אם אינך מבין בו שום דבר.

הקשר הזה כבר קיים, אפילו אם אתה, בעיניים הבהמיות שלך, מנסה לקרוא את מה שכתוב על העולם האחר ולנצל את העולם ההוא בצורה אגואיסטית. אפילו על ידי מגע כזה עם המקור, אתה כבר מקבל ממנו הארה קטנה. והאור הזה מתחיל לשנות אותך מבפנים, בעומק של הרצונות האגואיסטיים שלך. לא רק בדרגת החי, אלא אפילו בדרגות הדומם והצומח. הוא פועל עליך וכל הזמן משנה אותך, בזמן שאתה משקיע מאמצים שהם אפילו לגמרי ב"לא לשמה", כמו אגואיסט גמור.

אבל האור פועל על אותן השכבות העמוקות, שמתוכן אתה מתחבר איתו. אתה הרי רוצה משהו אחר לגמרי: להרגיש, להבין היכן מתרחשים השינויים הללו. אתה רוצה לבלוע את האור המקיף, לקבל אותו בתוך הרצונות האגואיסטיים שלך וליהנות.

ובינתיים הוא מתקן אותך מבפנים, מהמעמקים הכי נמוכים של האגואיזם השפל שלך – להשפעה. בינתיים אתה לא מרגיש את השינויים הללו, מפני שהם נעשים בפנים באופן בלתי הכרתי. אבל בהדרגה, על ידי התיקונים האלה אתה תשנה את המחשבות והרצונות שלך ותתחיל לחשוב שאתה באמת רוצה להגיע לאהבה לזולת, ואולי אתה אפילו רוצה ליהנות לבורא.

לכן לא צריך עכשיו להתרעם על כך שאין אור. האור יגיע ברגע שתתחיל לדרוש אותו במלוא הכוח, ברגע שתרצה שהוא ישלוט עליך ושתכונת ההשפעה תשרה בך. אבל כל עוד אתה לא רוצה את זה, ואתה אפילו בכלל לא יודע מה אתה רוצה, אז איזה גילוי יכול להיות? אין עבורו חיסרון!

אותם הרצונות בינתיים נסתרים עמוק בפנים, ואל תדאג, הם כל רגע מיתקנים יותר ויותר על ידי האור. הדרך הזאת היא כל כך ארוכה, מפני שאנחנו לא משקיעים מספיק מאמצים. אבל אפשר היה לזרז מאוד את כל ההתפתחות.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 20.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להוקיר כל טיפה של אור
האור עבור כל שוכני העפר
חיישן רגיש ביותר לאור המקיף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest